کد خبر: ۱۵۶۳۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
رويانيان شبانه روز دنبال يك ميليون دلار هديه از سوي طرفداران و عاشقان پرسپوليس است تا به اماراتي‌ها بدهد و براي پيروز شدن در ادامه ليگ، رقم ميلياردي اضافي ديگري هم به خلعتبري بپردازد و مشكل گلزني تيمش را براي رسيدن به آرزوي قهرماني برطرف كند. البته رويانيان از فدراسيون و سازمان ليگ و حتي وزيرپيشنهادي ورزش و جوانان هم درخواست كمك دارد تا بتواند اين موضوع را حل كند اما تنها چيزي كه دايي و رويانيان در تمام تلاش و گفته‌هاي خود به درستي و وضوح اشاره نمي‌كنند اين است كه اين انتقال نشدني است
برد مقابل مس كرمان و رسيدن به 7 امتياز نه تنها هيجان طرفداران پرسپوليس را بيشتر كرده، بلكه بيش از طرفداران، دايي و رويانيان نمي‌توانند هيجان خود را از اين برد مهم و امتياز بزرگ در ورزشگاه آزادي پنهان كنند.خوش‌نشيني شانه به شانه با رقيب ميلياردر اصفهاني روياي سال قبل رويانيان بود اما يك سال بعد با دايي محقق مي‌شود، آنها بعد از مدت‌ها به صدر جدول رسيده‌اند اما همين هيجان بزرگ مي‌تواند آنها را از صدر جدول تا انتهاي جدول به سرعت و بدون دخالت تيم‌هاي ديگر هدايت كند.

بعد از بازي معلوم بود كه سرمربي و مدير عامل در مورد انتقال خلعتبري هم صحبت كنند. شايعه مذاكره با خلعتبري چند ساعت قبل از بازي خيلي زود تكذيب شد و بعد از برد تاييد شد. اين ذوق‌زدگي در تاييد مذاكره نشان مي‌دهد كه آنها بعد از شكست مس كرمان و چند روز قبل كه توانستند برنامه نود و عادل فردوسي‌پور را به گوشه رينگ ببرند و وادار به سكوت كنند، قدرت بيشتري دارند و به دنبال فراخواني جديد هستند تا بتوانند از «پنجره اختصاصي رويانيان» در بازار نقل و انتقالات به لطف سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال راهي براي انتقال خلعتبري پيدا كنند.

علي دايي كه تا چند روز قبل در مورد انتقال كريم انصاري فرد و عليرضا حقيقي (كه هر دو در موقعيتي عجيب و خارج از قوانين نقل و انتقالات جابجا شده بودند) حرفي نمي‌زد، حالا از خلعتبري صحبت مي‌كند. دايي در كنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي با مس كرمان مي‌گويد: «بايد عزمي باشد كه او برگردد. فدراسيون بايد كمك كند. عجمان يك ميليون دلار مي‌خواهد. بايد اين پول را بدهيم تا او برگردد و در ليگ جعلي بازي نكند. من نمي‌دانم احتمال بازگشتش چند درصد است، سردار دارد زحمت خودش را مي‌كشد.»

او چند روز قبل دوباره از تجارب بين‌المللي و افتخارات خود در آلمان صحبت كرد و روي صحبتش به فنايي بود كه داوران بين‌المللي بازي‌هاي او را قضاوت كرده‌اند اما معلوم نيست همان تجارب بين‌المللي و مستندات آلماني خود را چرا در مورد انتقال غيرقانوني بازيكن ايراني عجمان به كار نمي‌برد و دنبال عزمي ملي براي بازگرداندن اوست؟ چرا دايي مي‌تواند در مورد استاندارد‌هاي توپ حرف بزند و شكايت كند اما درمورد استاندارد‌هاي نقل و انتقالات و قوانين واضح فيفا صحبتي به ميان نمي‌آورد؟

در مورد خلعتبري مساله اين نيست كه بايد در امارات بماند، مساله اين است كه در روند انتقال‌هاي غيرقانوني و خارج از پنجره قانوني نقل و انتقالات چرا هميشه پاي پرسپوليس در ميان است و آنها مي‌خواهند برنده همه اتفاقات باشند و اين بار هم كار نشدني و انتقال غيرقانوني را مي‌خواهند با عزم جدي و ملي توجيه كنند؟ مگر دايي با تمام تجربه بين‌المللي‌اش نمي‌داند كه خلعتبري با تيم عجمان قرارداد دارد و تاريخ نقل و انتقالات در ايران هم تمام شده است؟ ايا او واقعا آنقدر قدرت و توان دارد تا بتواند از فيفا كارت طلايي و انحصاري براي اين انتقال بگيرد؟ دايي مي‌گويد كه سردار (منظور همان رويانيان است) زحمت خود را مي‌كشد. همانطور كه مدير عامل پرسپوليس مي‌گويد: «شب و روزم را براي جذب خلعتبري گذاشته‌ام و دنبال پول هستم. با او ديدار خوبي داشتم و از همين جا از تمام هواداران و عاشقان پرسپوليس مي‌خواهم به من براي جذب اين بازيكن كمك كنند تا خلعتبري به جاي بازي در فوتبال امارات، توانايي‌اش را در ليگ ايران به نمايش بگذارد.»

حالا رويانيان شبانه روز دنبال يك ميليون دلار هديه از سوي طرفداران و عاشقان پرسپوليس است تا به اماراتي‌ها بدهد و براي پيروز شدن در ادامه ليگ، رقم ميلياردي اضافي ديگري هم به خلعتبري بپردازد و مشكل گلزني تيمش را براي رسيدن به آرزوي قهرماني برطرف كند. البته رويانيان از فدراسيون و سازمان ليگ و حتي وزير پيشنهادي ورزش و جوانان هم درخواست كمك دارد تا بتواند اين موضوع را حل كند اما تنها چيزي كه دايي و رويانيان در تمام تلاش و گفته‌هاي خود به درستي و وضوح اشاره نمي‌كنند اين است كه اين انتقال نشدني است، خلعتبري با تيم عجمان قرارداد دارد و پرونده نقل و انتقالات ليگ هم مدت‌هاست بسته شده و او نمي‌تواند تا نيم فصل براي هيچ تيمي در ايران بازي كند. آنها به خوبي مي‌دانند كه فسخ قرارداد و بازي كردن خلعتبري در نيم فصل اول تخلف در ثبت قرارداد است اما انگيزه آنها براي دعوت ملي براي چنين قراردادي عجيب است.

آيا واقعا براي نيم فصل بازي در ايران مي‌بايست بيش از يك ميليون دلار پول به اماراتي‌ها هديه داد؟ آيا واقعا دايي هنوز نتوانسته با دوستان بين‌المللي خود در فيفا و آلمان يك موضوع ساده را مطرح كند كه چطور مي‌توان بازيكن تحت قرارداد يك تيم ديگر را بعد از تاريخ نقل و انتقالات به تيمش اضافه كند؟ مسلما همان دوستان قانونمدار اين موضوع را به دايي يادآور مي‌شوند كه اين انتقال تا نيم فصل غيرقانوني است شايد هم سرمربي پيروز اين روزهاي پرسپوليس اين قوانين را به خوبي مي‌داند و فقط جهت حمايت از سرداري كه زحمت مي‌كشد، اينگونه صحبت مي‌كند.

شايد هم رويانيان تمام اين اتفاقات را مي‌داند و فقط براي يك مانور تبليغاتي پر سر و صدا شبانه روز در تلاش است، مهم‌تر از همه، اينكه خلعتبري و مدير برنامه‌هايش هم مي‌دانند قراردادي امضا كرده‌اند و تا نيم فصل پنجره نقل و انتقالات در ايران باز نمي‌شود اما خلعتبري تنها براي پاك كردن صورت مساله و كمرنگ كردن حضورش در ليگ امارات، از تمايل هر روزه خود براي بازگشت به ايران صحبت مي‌كند در حالي‌كه به خوبي مي‌داند اين كار غيرممكن است. خلعتبري به سادگي مي‌تواند جام جهاني را از دست بدهد و جاي خود را به يك جوان ديگر بدهد كه اين هفته براي پرسپوليس گل زد- پيام صادقيان-. خلعتبري مي‌داند كه حداقل تا نيم فصل بايد براي عجمان بازي كند يا قراردادش را فسخ كند و نيم فصل خانه‌نشين شود تا شايد بعدا به پرسپوليس برود. اما هيچ تيمي حاضر به پرداخت بيش از 1/5 ميليون دلار براي 15 بازي نيم فصل دوم نيست.

رويانيان شبانه روز دنبال يك ميليون دلار هديه از سوي طرفداران و عاشقان پرسپوليس است تا به اماراتي‌ها بدهد و براي پيروز شدن در ادامه ليگ، رقم ميلياردي اضافي ديگري هم به خلعتبري بپردازد و مشكل گلزني تيمش را براي رسيدن به آرزوي قهرماني برطرف كند. البته رويانيان از فدراسيون و سازمان ليگ و حتي وزيرپيشنهادي ورزش و جوانان هم درخواست كمك دارد تا بتواند اين موضوع را حل كند اما تنها چيزي كه دايي و رويانيان در تمام تلاش و گفته‌هاي خود به درستي و وضوح اشاره نمي‌كنند اين است كه اين انتقال نشدني است

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها