کد خبر: ۱۵۵۸۱۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۱۷ مرداد ۱۳۹۲
بی بی سی: «نام این کشتی در لیست سیاه سازمان بین المللی دریایی قرار گرفته و از مقامات کشور متبوع آن خواسته شده است تا صاحبان کشتی را از ماجرا مطلع سازند.»
جام، پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian) در خبری نوشت: «مقامات بحرین به دلیل وجود یک لکه بزرگ نفتی در آب های خلیج فارس، اعلام "آماده باش" کرده‌اند.»

 

رسانه دولتی انگلیس ادامه داد: «به گزارش "مرکز امداد اضطراری متقابل دریایی" که یک سازمان منطقه‌ای نظارت و حفاظت از محیط زیست است، این لکه نفتی حدود ده مایل طول دارد و به گفته مقامات بحرین، در حال حاضر به سواحل جنوبی ایران نزدیک‌تر است. شورای عالی نظارت بر آلودگی زیست محیطی بحرین گفته است که به دلیل احتمال حرکت این لکه نفتی به سوی سواحل بحرین، نهادهای مربوطه در این کشور هم به حالت آماده باش درآمده‌اند.»

 

به نوشته این منبع، ورود این لکه نفتی به آب‌های بحرین می‌تواند فعالیت تأسیسات تولید برق و آب شیرین کن این کشور را مختل کند و به همین دلیل، به سازمان‌های مسؤول این تأسیسات دستور داده شده است فعلا عملیات خود را متوقف کنند.

 
رسانه‌های بحرینی می گویند که روز گذشته -سه شنبه ۱۵ مرداد- یک کشتی هندی عمدا محموله نفتی خود را در آب‌های خلیج فارس تخلیه کرده است.

به گفته کارشناسان مرکز امداد اضطراری متقابل دریایی، قوانین جاری به کشوری که نفت در سواحل آن تخلیه شده امکان پیگیری قانونی متخلفان را می دهد که در این مورد، احتمالا به معنی حق ایران برای پیگرد و دریافت خسارت از صاحبان کشتی هندی است.

 

سازمان یادشده در عین حال از سایر کشورهای ساحلی نیز خواسته است به دلیل خطر احتمالی که این لکه نفتی متوجه سواحل آن ها می‌کند، برای تعقیب قانونی کشتی هندی اقدام کنند. نام کشتی هندی در لیست سیاه سازمان بین المللی دریایی قرار گرفته و از مقامات هند خواسته شده است تا صاحبان کشتی را از ماجرا مطلع سازند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها