کد خبر: ۱۵۲۵۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۶ مرداد ۱۳۹۲
آیت الله مکارم شیرازی در مراسم احیاء شب نوزدهم ماه رمشان نگرانی شدید خود را از مکاتب انحرافی عرفانی، شیطان پرستی و برنامه‌های فاسد ماهواره ابزار کرد.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، آیت الله مکارم شیرازی که در مراسم احیاء شب نوزدهم رمضان و در قم، سخن می‌گفت با اشاره به اینکه توفیق درک شب قدر را باید شاکر بود، اظهار کرد: شب قدر معادل 1000 ماه یا 80 و اندی سال است و انشاء الله رحمت خداوند در این شب شامل همه مسلمانان می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: بهترین واسطه برای نزدیکی به خداوند متعال در این شب‌های عزیز، اما علی(ع) است که در این ایام به شهادت رسیده اند و باید با شفاعت خواستن از این امام همام، به خداوند تقرب جوییم.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بر شمردن فضائل کمیل بن زیاد، یکی از یاران امام علی(ع) تصریح کرد: کمیل از یاران باوفای امام علی بود که در 90 سالگی توسط حجاج بن یوسف ثقفی خون ریز، به شهادت رسید.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: این صحابی در روایتی از امام علی(ع) نقل کرده است که امام فرموده اند دل انسان مانند پیمانه ای است که به اندازه وسعتش، از فیض خداوند نصیب می‌برد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: البته فیض خداوند بی پایان است و انسان باید ظرفیت خویش را بالا ببرد تا از این معدن فیض استفاده کند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های دوره زندگانی حضرت علی(ع) پرداختند و ابراز داشتند: مولی الموحدین علی(ع) زندگی ساده ای داشتند و تا آخرین روزهای عمر خود به یاد مظلومان و یتیمان بودند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در طول تاریخ هیچ حاکم و رئیس جمهوری رفتار حضرت علی(ع) با مردم را نداشته است، تصریح کرد: مولی الموحدین علی(ع) در حدیثی فرمودند از خاتم الانبیا شنیدم ملتی که حق ضعیفان را از گردن کلفت‌ها نگیرد روی سعادت را نخواهد دید.
مرجع تقلید شیعیان افزود: حضرت علی(ع) در ظهر یکی از روزهای داغ تابستان در کوچه خلوتی می‌رفتند که شخصی از ایشان پرسید چرا در این هوای گرم در منزل نیستید که حضرت پاسخ داد به دنبال مظلومی هستم که حق او را از ظالم بگیرم.

وی تصریح کرد: در همین حال زنی از دست بدرفتاری‌های همسر خود به حضرت علی(ع) پناه برد و حضرت با برخورد و رفتار خود شوهر این زن را به عذرخواهی وادار کرد و حق مظلوم را از ظالم گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث دیگری از کمیل بن زیاد، انسان‌ها را به سه گروه تقسیم کرد و تصریح کرد: اگر انسان از گروه علمای ربانی و انسان‌های آگاه نباشد، در گروه افراد جاهل قرار می‌گیرد و جاهلان به دنبال هر صدایی می‌روند و تکیه محکمی به چیزی ندارند.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: امروز شاهد این هستیم که برخی از افراد به دنبال هر صدایی که بلند می‌شود، می‌روند و ماهواره و اینترنت و فیلم‌های مستهجن از این جمله هستند.

مرجع تقلید شیعیان سپس به بیان عواقب ماهواره پرداخت و اظهار کرد: بیش از 90 درصد برنامه‌های ماهواره فاسد است و نباید اجازه بدهیم این برنامه‌ها و تعلمیات غلط و فاسد وارد خانه‌ها شود و جوانان را فاسد کند.

وی تصریح کرد: مکاتب انحرافی از دیگر آفات جامعه است و این مکاتب مانند شیطان پرستان به دنبال انحراف جوانان هستند.

آیت الله مکارم افزود: فکر نمی کردیم که روزی مکتب شیطیان پرستی در جامعه علم شود و دست به کارهایی به بزند که انسان از بیان آنها شرم داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان مکاتب عرفانی را از دیگر آفات روز دانست و تصریح کرد: مکاتب انحرافی عرفانی، با تعرض به نوامیس مردم و سرکیسه کردن اموال مردم و منحرف کردن ایشان از مسیر حق، به دنبال از راه به در کردن جوانان هستند.

مبلغ عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه جوانان در هر جا که هستند، باید به یاد خدا باشند، خاطرنشان کرد: جوانان به هر جا که از این کره خاکی رفتند، باید دقت کنند که در مسیر حق و هدایت حرکت کنند و تاثیر محیط را به خود نگیرند و به ریسمان محکمی تکیه کنند.

وی افزود: در این میان باید به قرآن و اهل بیت(ع) به عنوان مهم ترین تکیه گاه بشر، تکیه کرد و از ایشان الگو گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها