کد خبر: ۱۴۴۴۴۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۹ تير ۱۳۹۲
صدها تن از اهالی شهر بصره در جنوب عراق با برگزاری تظاهرات گسترده در مقابل کنسولگری مصر در این شهر، قتل شیخ حسن شحاته را محکوم کرده و از دولت بغداد خواستند در صورتی که قاهره مجرمان را قصاص نکند، صادرات نفت به مصر را متوقف سازد.

«خالد العبادی» مسئول برگزاری این تظاهرات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بصره، با بیان اینکه تظاهرات کنندگان در محکومیت قتل شیخ حسن شحاته در مقابل کنسولگری مصر تجمع کردند، افزود: تظاهرات کنندگان از دولت عراق می‌خواهند در صورتی که دولت قاهره نام‌های قاتلان را اعلام نکند و آنها را بر اساس قوانین قضایی مجازات نکند، صادرات نفت عراق به آن کشور را متوقف سازد.

وی از تشکیل یک کمیته سه نفره توسط تظاهرات کنندگان خبر داد و با بیان اینکه کمیته مذکور خواسته‌های تظاهرات کنندگان را به کنسولگری مصر در بصره ارائه می‌دهند، تاکید کرد که در صورتی که به خواسته‌های تظاهرات کنندگان جامه عمل پوشانده نشود گام‌های دیگری خواهند برداشت.

از طرف دیگر، «عبدالله عمر» سرکنسول مصر در بصره درباره تظاهرات روز جمعه اهالی بصره به خبرنگار ما در عراق گفت: دولت مصر جنایتکاران را تحویل عدالت کرد و به زودی حکم اعدام برای قاتلان صادر خواهد شد. این حکم به خاطر جنایت هولناکی است که بعضی تندروها با کشتن شیخ حسن شحاته و سه تن دیگر از همراهانش مرتکب شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها