کد خبر: ۱۳۷۸۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
معاون مجلس موسسان تونس از نهایی شدن پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محرزیه عبیدی، معاون مجلس موسسان تونس در سخنانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت: رئیس مجلس موسسان پیش‌نویس قانون اساسی را امضا کرد.

خبرگزاری رسمی تونس به نقل از مصطفی بن جعفر، رئیس مجلس موسسان گزارش داد، این پیش‌نویس به منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور و علی العریض، نخست‌وزیر تونس ارائه می‌شود.

مصطفی بن جعفر، رئیس مجلس موسسان تونس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجلس ملی موسسان ماه مارس برنامه زمانی غیرالزام‌آور را تصویب و 27 آوریل را به عنوان تاریخ ارائه پیش‌نویس قانون اساسی و هشتم ژوئیه را زمان تصویب آن انتخاب کرد.

احزاب اصلی تونس بعد از انتخابات مجلس ملی موسسان در 23 اکتبر 2011، برای تدوین قانون اساسی جدید یک سال زمان تعیین کرده بودند اما تدوین متن قانون اساسی به علت نبود توافق درباره نوع نظام سیاسی به کندی پیش رفت.

تصویب پیش‌نویس قانون اساسی به رأی مثبت دو سوم از نمایندگان مجلس موسسان نیاز دارد. از 217 نماینده مجلس موسسان، 89 نفر عضو النهضه، حزب حاکم هستند.

العریض، از اعضای النهضه وعده داده است تا پایان سال 2013، یعنی سه سال بعد از سقوط رژیم زین العابدین بن علی، رئیس‌جمهوری سابق، قانون اساسی تصویب و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها