کد خبر: ۱۳۱۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۰۵ خرداد ۱۳۹۰
نخست‌وزير دولت منتخب فلسطين وحدت ملي را بهترين پاسخ به اظهارات اخير نخست‌وزير رژيم صهيونيستي دانست و چند مؤلفه براي مقابله با توطئه‌هاي اين رژيم ارائه كرد.
به گزارش فارس، "اسماعيل هنيه "، چند مؤلفه اساسي براي تدوين راهبرد فلسطيني جهت مقابله با مواضع "بنيامين نتانياهو " برشمرد كه در راس آن تقويت وحدت ملي و اجراي توافقنامه آشتي ملي قرار دارد.

نتانياهو روز گذشته در سخنراني خود در كنگره آمريكا خطاب به محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان تاكيد كرد كه توافقنامه آشتي ملي را پاره كند و پاي مذاكره صلح با اين رژيم بيايد.

هنيه در مراسم اختتاميه برنامه‌هاي شصت‌ و سومين سالروز فاجعه اشغال فلسطين لزوم تقويت وحدت ملي و اجراي توافقنامه آشتي ملي را مورد تاكيد قرار داد.

وي گفت: ما به آشتي ملي پايبند خواهيم ماند و بساط اشغالگري را برخواهيم چيد و من براي تحقق اين مهم همه را به پايبندي به آشتي ملي فرامي‌خوانم، ما بايد مؤلفه‌هاي پايداري را تقويت بخشيم و يك‏پارچه به مقابله با اشغالگري برخيزيم.

اين مقام بلندپايه فلسطين تصريح كرد: تحقق واقعي آشتي ملي نيازمند اجراي دقيق اين توافقنامه است.

مركز اطلاع‌رساني فلسطين به نقل از هنيه تصريح كرد: نمي‌خواهم وارد جزئيات شوم، ما نيازمند اجراي تمامي بندهاي اين توافقنامه هستيم، بدون اينكه اصلاحاتي روي آن انجام دهيم و اين اصلاحات به اصل توافقنامه خدشه وارد سازد.

نخست وزير فلسطين يادآور شد: اظهارات نتانياهو نقاب از چهره واقعي "اسرائيل " كه مورد حمايت آمريكا است، برداشت.

اين رهبر فلسطيني پايبندي ملت فلسطين به اصول آرمان ملي و عدم چشم‏پوشي از اين اصول و در رأس آنها حق بازگشت را مورد تاكيد قرار داد.

هنيه گفت : بايد با تقويت پايداري و مقاومت به مقابله با مواضع نتانياهو برخيزيم.

اين مقام فلسطيني خواستار تلفيق ميان فعاليت‌هاي سياسي و مقاومت بالنده و آگاهانه و بهره‌برداري از تحولات تاريخي منطقه شد و گفت: همه‎چيز پيرامون ما تغيير مي‌كند رژيم‌هاي بزرگ منطقه سقوط مي‌كند و بر مبناي جديدي شكل مي‌گيرد.

نخست‌وزير مردمي فلسطين لزوم گرويدن فلسطينيان خارج به نبرد آزاد‌سازي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد ملت ما وارد صحنه شوند و دست به تحركات مسالمت آميز بزنند و اگر امسال هزاران نفر دست به قيام بزنند بايستي در سال آينده ميليون ها تن دست به تحرك بزنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها