کد خبر: ۱۲۹۳۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو کنست از حزب کار و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از آنچه عدم اقدام جامعه جهانی در قبال خشونت‌هایی که در سوریه رخ می‌دهد خواند، تاکید کرد تل‌آویو باید برای رویارویی با سوریه آماده شود.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، «بنیامین بن الیعازر» از آنچه عدم تحرک جامعه جهانی در قبال کشتاری که در سوریه اتفاق می‌افتد، نامید و نیز استفاده از سلاح‌های غیرکلاسیک در این کشور انتقاد کرد.

وی در ادامه جنگ تبلیغاتی غرب و برخی از رژیم های منطقه علیه دمشق افزود که اسرائیل باید برای دخالت در سوریه آماده شود زیرا کوچک‌ترین شکی وجود ندارد که سلاح شیمیایی سوریه اگر به دست حزب‌الله و «سازمان‌های تروریستی» برسد هرگز در استفاده از آن علیه اسرائیل تردید نخواهند کرد.

الیعازر با بزرگنمایی سلاح شیمیایی سوریه تاکید کرد: امنیت اسرائیل در خطر است و تهدید هم از سوی یک کشور دوردست نیست بلکه تهدید از ناحیه مرزهای مجاور است و بر این اساس مداخله اسرائیل در آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، ضروری است.

از سوی دیگر یک منبع سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ادله قاطع درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه گروه‌های معارض وجود دارد.

وی اشاره کرد که اطلاعات بدست آمده این موضوع را تائید می‌کند و همه آژانس‌های اطلاعاتی جهان این را می‌دانند همچنانکه خطر انتقال سلاح‌های شیمیایی و کلاسیک از سوریه به حزب‌الله و دیگر سازمان‌های تروریستی همچنان منبع نگرانی اصلی اسرائیل است.

این منبع در ادامه، گزارش‌های مطبوعاتی درباره حمله هوایی اسرائیل به مقر فرماندهی یگان مسئول سلاح‌های شیمیایی در دمشق را رد کرد.

 

ادعاهای جدید غرب درباره استفاده دولت سوریه از «گاز کشنده سارین» علیه معارضان این کشور به بهانه جدیدی برای ایجاد هجمه روانی و رسانه‌ای علیه بشار اسد تبدیل شده است.

 

ماه گذشته حکومت سوریه و مخالفان آن یکدیگر را به کاربرد سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل در استان حلب متهم کرده بودند.

 

دولت بشار اسد کاربرد این گونه تسلیحات را رد کرده است. دولت سوریه می‌گوید مخالفان مسلح، ماه گذشته در منطقه خان العسل در استان حلب از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

 

ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدتها پیش در وهله‌های مختلف علیه دولت وی مطرح شده اما دو روز پیش برای اولین بار یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی ادعای استفاده دولت بشار اسد از گاز مرگبار «سارین» را مطرح کرد.

 

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است.

 

به دنبال انتشار این خبر، مقامات و رسانه‌های غربی هجمه تبلیغاتی جدیدی علیه سوریه آغاز کردند.

 

سوریه پیشتر در ماه جاری میلادی متنی را بین اعضای سازمان ملل متحد توزیع کرد که در آن نسبت به «مانورهای» مشکوک هیئت رئیسه این سازمان برای تکرار سناریوی منجر به اشغال عراق با طرح  «اتهام‌های بی‌اساس» هشدار داده بود.

 

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه هفته گذشته به روزنامه انگلیسی گاردین گفته بود که کشورش تنها با یک تحقیق «واقعی» توسط سازمان ملل متحد موافقت خواهد کرد و حاضر نیست به تکرار تحقیقات سازمان ملل در عراق تحت حکومت صدام تن دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها