کد خبر: ۱۲۰۹۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
همزمان با برگزاری مانورهای سئول - واشنگتن و در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره بر سر سومین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ افزایش یافته است، کره شمالی موشک‌های کوتاه برد خود را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایرن (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گمان می‌رود که یگان ارتش کره شمالی این موشک‌های موسوم به "KN-02" را آزمایش کرده است و برد این موشک‌ها حدود 120 کیلومتر برآورد می‌شود.

یکی از منابع نظامی در کره جنوبی به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" اعلام کرد: این پرتاب در واقع سنجش میزان برد موشک‌های کره شمالی تلقی می‌شود و گمان می‌رود که این اقدام توسط نظامیان پیونگ‌یانگ صورت گرفته باشد.

با این حال وزارت دفاع کره جنوبی هنوز این گزارش را تایید یا رد نکرده است.

این آزمایش‌ها یک روز پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر مانور توپخانه‌ای با سلاح‌های واقعی در نزدیکی مرز مورد مناقشه دریای زرد با کره جنوبی نظارت داشت، انجام شد.

این منطقه که در گذشته شاهد درگیری‌های شدید و تنش‌ نظامی میان دو کره بوده است، به عنوان منطقه اصلی برای شروع یک درگیری جدید شناخته می‌شود.

کیم جونگ اون طی روزهای گذشته از یگان‌های توپخانه‌ای مرزی بازدید کرد که از طرف شبکه‌های تلویزیونی و آژانس خبری مرکزی کره به طور گسترده‌ای پوشش داده شد.

کره شمالی در واکنش به تحریم‌های سازمان ملل که پس از سومین آزمایش اتمی‌اش اعمال شد و همچنین در واکنش به مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا، تهدید کرد که دومین جنگ کره را با استفاده از سلاح‌های اتمی آغاز می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها