کد خبر: ۱۱۸۰۹۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
در سالهای اخیر، جریان مکی زاهدان با برپایی نشستهای سالانه تحت عنوان همایش دانشجویی تلاش کرده است با فراخوانی دانشجویان اهل سنت از نقاط مختلف کشور نشان دهد که ارتباط خوبی با روشنفکران و دانشگاهیان دارد اما واقعیت این است که متاسفانه مواضع جناب عبدالحمید به عنوان امام جماعت مسجد مکی زاهدان نه تنها باب میل دانشگاهیان اهل سنت نیست بلکه موجب دلزدگی طیف روشنفکر و دانشگاهی از جریان مکی شده است، تا جایی که برخی دانشگاهیان اهل سنت از مواضع و سخنان غیر مسئولانه ایشان به ستوه آمده و نامه ای سرگشاده خطاب به وی نگاشته اند که چندی پیش در رسانه ها انعکاس یافت.

به گزارش 598 به نقل از بولتن نیوز، نگاهی گذرا به موضوعات کلیشه ای مطرح شده در جلسات دانشجویی سالهای قبل در محل پاتوق جریان مکی بیانگر این است که هدف از برگزاری این نوع برنامه ها تلاش برای نزدیکی علم شریعت به علم دانشگاهی روز نبوده و نیست؛ بلکه هدف اصلی این برنامه ها جذب هوادار از میان دانشجویان اهل سنت و نفوذ در بدنه روشنفکر این طیف است چرا که جناب عبدالحمید و دوستان همفکر ایشان با علم به میزان مخالفت و انتقاد دانشگاهیان اهل سنت نسبت به عملکرد آنان نگران از این هستند که دلزدگی و واگرایی دانشگاهیان از جریان مکی پیش از پیش شدت یابد.

طرح موضوعاتی شعار گونه و اختلاف برانگیز همچون ادعای تبعیض علیه اهل سنت و انتقاد غیر منصفانه از وضعیت موجود اهل سنت و زیر سوال بردن مسئولان نظام اسلامی در جریان همایش دانشجویی مکی جز تلاش برای سیاه نمایی اذهان دانشجویان اهل سنت نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان چه معنایی می تواند داشته باشد!؟

جالب اینجاست که محل این جلسات به ظاهر دانشجویی همواره در حوزه‌ی مکی تعیین می شود تا از این طریق به دانشجویان شرکت کننده اینطور القا شود که در تقابل شریعت مکی و روشنفکری دانشگاهی اولویت با جناب عبدالحمید و جریان مکی است و به طور قطع و یقین می توان گفت اگر بنا باشد جلسه ای در نقد جناب عبدالحمید در فضای دانشگاهی شکل بگیرد هیچگاه مورد استقبال جریان مکی واقع نخواهد شد.

در این زمینه به وضوح می بینیم که به رغم ادعای جناب عبدالحمید مبنی بر انتقاد پذیری هیچگاه در جریان این برنامه ها شاهد انتقادی از سوی دانشجویان نسبت به عملکرد ایشان و جریان مکی نبوده ایم در حالی که در فضای واقعیت شاهد طیف دانشگاهی و روشنفکر به شدت از مواضع جناب عبدالحمید انتقاد دارند و سر خورده هستند.

در این شرایط می توان به راحتی فهمید که چه سانسور شدیدی در برگزاری این همایشها از سوی همفکران جناب عبدالحمید اعمال می شود. به طوری که هر دانشجویی اجازه ورود در همایش را ندارد! و تنها افرادی می توانند در این همایش حاضر شوند و مقاله خوانی کنند که به نوعی قبل از آن وفاداری آنان به جناب عبدالحمید به طور کامل احراز شده باشد !

نکته قابل توجه این است که ، هیچ رسانه ای اجازه پوشش اخبار این همایش ها را ندارد و علت آن هم چیزی نیست جز همان تلاش برای سانسور و کانالیزه کردن محتوای این جلسات که قاعدتا باید در راستای تقویت جناب عبدالحمید و جریان مکی باشد .

نگاهی به بیوگرافی افرادی که متولی هماهنگی این نوع همایش ها برای جریان مذکور هستند و تحت عنوان مسئول امور دانشجویی آن شناخته شده اند نیز بر ادعای ما مبنی بر مغرضانه بودن این همایشها مهر تایید می زند.

معدوم یعقوب مهر نهاد، فردی که از نزدیکان جناب عبدالحمید و بانی برگزاری چنین همایشهایی برای جریان مکی بود بعد از مدتی به اتهام همکاری با گروهگ تروریستی عبدالمالک و جاسوسی برای این گروهک دستگیر شد و بعد از تحقیقات اولیه مشخص شد، وی از عوامل جنگ روانی گروهک تروریستی عبدالمالک علیه نظام مقدس اسلامی و افراد سر شناس این گروهک بوده است.

حبیب ا... مرجانی از افراد دیگری بود که ابتدا به عنوان مسئول شاخه دانشجویی مکی منصوب شد و بعد از مدتی مشخص گردید نامبرده نیز سوابق مشابه مهرنهاد را در پرونده خود دارد.

سوال اینجاست که معیار انتخاب فعالان دانشجویی از نگاه جناب عبدالحمید و دوستان همفکرش چیست و چرا تنها افرادی جذب شاخه دانشجویی آنان می شوند که بعد از مدتی عناد و ضدیت آنان با نظام اسلامی و ملت ایران کشف می شود.

چه فایده ای جز القای حس بدبینی و یاس و نا امیدی در میان طیف دانشگاهی از این نوع همایشهای جریان مکی حاصل شده است و چرا جناب عبدالحمید و دوستانشان تلاش دارند نگاه دانشگاهیان اهل سنت را نسبت به نظام و ملت ایران از خوش بینی به بدبینی تغییر دهند؟ چرا با وجود تاکید جناب عبدالحمید به قانون، ایشان دائماً در صدد نقض قوانین کشورند؟

اینها سوالاتی است که هر سال قبل و بعد از برگزاری همایش دانشجویی جریان مکی به اذهان عمومی خطور می کند و متاسفانه جناب عبدالحمید تا کنون پاسخی روشن در این خصوص ابراز نداشته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها