کد خبر: ۱۱۷۲۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
محمد الدرینی با اعلام خبر تولید دو فیلم ضدصهیونیستی «ربان تمساح» و «ترس در اسرائیل» در مصر از تلاش‌های موساد برای مقابله با ساخت این دو فیلم گفت.

به گزارش598، به نقل از خبرگذاری فارس، محمد الدرینی رهبر شیعیان مصر به خبرنگار فرهنگی فارس خبر داد: یکی از شرکت‌های مصری تولید هنری قصد دارد دو فیلم «ربان تمساح» و «ترس در اسرائیل» را به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ رمضان تولید کند.

بنابر این گزارش، فیلم «لسان تمساح» یکی از درگیری‌های ارتش مصر در پاسخ به کشته شدن «سرگرد عبدالمنعم ریاض» است که در پی آن اسرائیل به دلیل کشتار به سازمان ملل شکایت می‌کند!

فیلم «ترس در اسرائیل» نیز داستان یک افسر اطلاعاتی مصری به نام «مصطفی حافظ» است که جمال عبدالناصر وی را در ابتدای دهه پنجاه مسئول اشراف بر مقاومت کرد و اسرائیل 10 میلیون دلار برای ترور او جایزه تعیین کرد.

به گفته محمد الدرینی، فیلمنامه این دو فیلم را وی شخصا نوشته است و این دو فیلمنامه جزو 12 فیلمنامه دیگری است که الدرینی نوشته است.

وی افزود: از جمله این فیلمنامه‌ها «قدم‌هایی بر تیغه شمشیر»، « فدائیون» و «گرگ و رشد» است.

این رهبر شیعیان مصر در عین حال، تاکید کرد: پیش از این موساد برای ممانعت از ساخت این فیلم‌ها تلاش بسیاری کرده است اما جریان‌های مصری تلاش دارند این فیلم‌ها را تولید کنند هرچند اسرائیل جایگاه قدرتمند خود در مصر را تاکنون اثبات کرده است!

به گزارش فارس، پیش از این و در سال گذشته هیئت نظارت بر فعالیت‌های هنری مصر درباره ساخت فیلم دو سناریو به نام‌های «پایتخت جهنم» برگرفته از کتابی به همین نام نوشته محمد الدرینی و فیلم «قاضی محمد برائت» موافقت کرده بود که آنها نیز تاکنون ساخته نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها