کد خبر: ۱۱۵۲۳۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
«سياست آمريكا در قبال ايران اشتباه است و نشان مي دهد كه فرهنگ طرف مقابل خود را درك نكرده است».
روزنامه دانماركي پليتيكن اين تحليل را درباره موضع آمريكا نسبت به ايران منتشر كرد و با اشاره به در پيش بودن دور جديدي از مذاكرات 1+5 با جمهوري اسلامي نوشت: اگر آمريكا راهبردي را كه در مذاكرات 8 ماه قبل در مسكو داشت، تغيير ندهد، مذاكره آتي نيز مانند گفتگوها در مسكو بي نتيجه خواهد بود.
اين روزنامه مي افزايد: سياست آمريكا در قبال ايران كاملاً اشتباه بوده و نشان مي دهد آمريكا فرهنگ طرف مقابل خود را درك نكرده است. واشنگتن سعي مي كند با اعمال فشار اقتصادي از طريق تحريم ها، تهديد به جنگ، ايران از پروژه هسته اي صرفنظر كند.
به نوشته اين روزنامه، آمريكا از سال 1979 ايران را تحريم اقتصادي كرده است و مردم ايران را در تنگنا قرار داده است با اين وجود هيچ نشانه اي دال بر عقب نشيني ايران مشاهده نشده است.
پليتيكن مي افزايد: تهديد به آغاز جنگ عليه ايران در صورتي كه تحريم ها نتيجه مطلوب نداشته باشند نيز روي ايران تأثير نگذاشته است، ايرانيان به برنامه هسته اي ادامه دادند و مقامات ايراني به بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي اطلاع داده اند كه قصد دارند تعداد دستگاههاي سانتريفيوژ را افزايش دهند.
روزنامه دانماركي در ادامه با اشاره به اينكه آمريكايي ها يك نكته را درك نكردند، يادآور شده: ايران معتقد است كه به يك نقطه عطف در تاريخ خود رسيده و از جمله قصد دارد عضو باشگاه هسته اي شود.
پليتيكن مي افزايد: ايرانيان معتقدند به خاطر قدمت چند هزار سال تاريخ و فرهنگشان شايسته احترامند و اگر در برابر اولتيماتوم آمريكا تسليم نشوند، به عزت و عظمت از دست رفته خود خواهند رسيد. اما ديپلماسي آمريكا راهبرد رويارويي با ايران را برگزيد و تاكنون به نتيجه مثبت نرسيده است.
روزنامه پليتيكن با اشاره به اينكه «واشنگتن تاكنون استدلال كرده ايران بايستي بدون پيش شرط تسليم شود و اين راهبرد ناموفق است» مي افزايد: آمريكايي ها بايستي متوجه شوند كه معني مذاكره، «بده و بستان» است و دولت آمريكا بايد در پي منافع مشترك باشد.
اين روزنامه همچنين با بيان اينكه اوباما دنبال ايجاد رشد اقتصادي و 20 ميليون شغل جديد است، نوشت: اين راهبرد با جنگ قابل جمع نيست بنابراين تهديد آمريكا عليه ايران نيز فاقد اعتبار و بلوف است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها