کد خبر: ۱۰۶۸۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۳     ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: شكوفايي اقتصادي و عدالت اجتماعي از دستاورد‌هاي جهاد اقتصادي است و در واقع جهت‌گيري جهاد اقتصادي بايد به سوي عدالت باشد.
حجت‌الاسلام محمود رجبي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به دلايل نامگذاري سال 90 به نام جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري اظهار داشت: نامگذاري‌هاي مقام معظم رهبري براي سال‌هاي مختلف رهنمودي است كه ايشان در ‌آن سال و آن قلمرو بيان آن را ضروري مي‌دانند.
وي ادامه داد: نامگذاري‌ سال‌ها با فرهنگ‌سازي و تلاش ويژه همراه است و در راستاي توجه ويژه به يكي از ابعاد و فعاليت‌هاي مجموع جامعه و نظام اعمال مي‌شود.
قائم مقام موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) بيان داشت: در سال جديد زمينه‌هاي بسيار خوبي براي پيشرفت اقتصادي همراه با عدالت فراهم شده است.
وي بيان داشت: مقام معظم رهبري در نامگذاري امسال به عنوان جهاد اقتصادي به نظر مي‌رسد نكاتي را مورد تاكيد و توجه قرار داده‌اند و شايسته است كه مردم، مسئولان و صاحبنظران در حوزه‌ها و اقشار مختلف زمينه‌هاي استفاده بهينه را فراهم كنند.
رجبي يادآور شد: در اين سال يك جهش اقتصادي كه متناسب با نظام جمهوري اسلامي است رخ خواهد داد و با توجه به فراهم شدن زمينه‌هاي مختلف نياز به يك برنامه‌ريزي و تلاش جدي احساس مي‌شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: تلاش و انگيزه راسخ بايد نسبت به بهره‌برداري از زمينه‌هاي مختلف صورت گيرد.
وي با بيان اينكه در راستاي تحقق جهاد اقتصادي مسئله عدالت مطرح است، اذعان داشت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري پيشرفت بايد همراه با عدالت باشد و پيشرفتي كه قرين با عدالت نباشد در واقع پيشرفت نيست.
رجبي شكوفايي اقتصادي و عدالت اجتماعي را از دستاورد جهاد اقتصادي عنوان كرد و گفت: سمت و سوي جهاد اقتصادي بايد به سوي عدالت باشد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: كاربرد و تعبير جهاد در نامگذاري سال جديد بار ارزشي ديني و انقلابي نظام را تداعي مي‌كند.
وي تصريح كرد: مسئله جهاد از آغاز پيدايش نظام جمهوري اسلامي وجود داشته و با گذشت سال‌هاي متمادي‌ شاهد ثمرات ارزشمند آن هستيم.
رجبي گفت: نيروهاي پرتوان و باانگيزه همواره در راستاي خدمت به جامعه اسلامي حركت‌هايي را آغاز كرده و در عرصه‌هاي مختلف حضور يافتند و زمينه عمران و آبادي كشور را فراهم كردند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم بيان داشت: اين حركت و روحيه پويا و زنده اقتصادي مورد نظر مقام معظم رهبري است تا آرمان‌ها، ارزش اسلامي و انقلابي در فعاليت‌هاي اقتصادي محور قرار گيرد.
وي با بيان اينكه در واژه جهاد نوعي تلاش جدي و مضاعف نهفته است، گفت: در اين كلمه بار ارزشي نهفته شده و اين داراي اهميت بسياري است كه فعاليت‌هاي اقتصادي با رنگ و بوي ديني و ارزش انقلابي همراه باشد.
رجبي بيان داشت: تعبير و تاكيد آيت‌الله خامنه‌اي از جهاد اقتصادي به ‌منظور آرمان‌گرايي انقلاب اسلامي و ديني در فعاليت‌هاي اقتصادي امسال و سا‌ل‌هاي آينده است تا در نهايت شاهد دستاوردهاي شگفت‌انگيزي باشيم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اذعان كرد: شكوفايي و پيشرفت همراه با عدالت كه به ياري مردم و مسئولان در سال جديد رخ خواهد داد موجب خشم كفار و دشمنان اسلام و بشريت مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها