کد خبر: ۱۰۵۷۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۱۹ دی ۱۳۹۱
آیت‌الله سیداحمد خاتمی:
امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ۱۹ دی حرکتی کاملا خودجوش و با انگیزه‌های دینی بود، گفت: ۱۹ دی حرکت ولایتمدارانه در دفاع از ولایت بود.

به گزارش 598، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس به قیام مردم قم در نوزدهم دی ماه اشاره کرد و اظهار داشت: قیام الهی نوزده دی آذرخشی در تاریکی و ظلمت طاغوت بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه واقعیت این است کسانی که فضای آن ماه‌ها را به یاد دارند می‌دانند که فضا فضای بسیار ظلمانی‌ای بود، تصریح‌کرد: کمترین نغمه مخالف را رژیم شاه وحشیانه سرکوب می‌کرد.

وی با بیان اینکه بردن نام حضرت امام(ره) در منابر و جلسات عمومی جرم بود، یادآور شد: قیام نوزده دی این فضای دیکتاتوری و استبداد را شکست و خون‌های پاک شهیدان نوزدهم دی جرقه بیداری را در ایران زد.

آیت‌الله خاتمی بر همین اساس اربعین‌های پیاپی را در حقیقت ادامه حرکت مقدس این قیام دانست و گفت: چند مشخصه از مشخصات برجسته 19 دی بود اول اینکه حرکت کاملا خودجوش و دوم انگیزه‌های کاملا دینی بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هدایت این حرکت به دست علمای بزرگ حوزه که اکثرا اعضای جامعه مدرسین بودند و پس از به پا کردن آن قیام بیشتر آنها تبعید شدند، افزود: عامل دیگر اینکه حرکت نوزدهم دی حرکت ولابتمدارانه و در دفاع از ولایت بود.

وی در پایان این مجموعه را موجب این دانست که از 19 دی قیامی مقدس ساخت که باید همچنان این حماسه در تاریخ انقلاب بماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها