کد خبر: ۱۰۴۶۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۲۰ اسفند ۱۳۸۹
همزمان با جمعه خشم در عربستان، مردم اين كشور در شهرهاي مختلف به خيابان‌ها ريختند تا با وجود تدابير شديد امنيتي و تهديدهاي صورت گرفته توسط سران آل‌سعود، اعتراض خود را نسبت به خفقان موجود در اين كشور اعلام كنند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري العالم، بر اساس گزارش‌هاي موجود مردم در شهرهاي قطيف، دمام، احساء و رياض به خيابان‌ها آمده و تظاهرات اعتراضي خود را شروع كرده‌اند. شاهدان عيني در اين شهرها اعلام كرده‌اند با وجود تهديدهاي چند روز اخير مقامات سعودي در قلع و قمع مردم عربستان، آنها به خيابان‌ها آمده و با انبوه نيروهاي امنيتي مواجه شدند.

بر اساس خبرهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود، بالگردهاي نظامي بر فراز شهرهاي قطيف، دمام و رياض در حال پرواز است و در اين شهرها حالت فوق‌العاده برخوردار است.

از شهر العواميه در نزديكي قطيف نيز گزارش مي‌شود كه مردم در حال تظاهرات آرام هستند و هنوز ماموران امنيتي به آنها حمله نكرده‌اند.

مردم عربستان كه از ظلم و اجحاف يكصدساله خاندان آل سعود به تنگ آمده‌اند خواستار داشتن زندگي شرافتمندانه، مشاركت در سرنوشت سياسي خود و همچنين آزادي زندانيان در بند هستند.

در پي يورش روز پنج‌شنبه نيروهاي امنيتي سعودي و تيراندازي مستقيم آنها به سمت شهروندان كه چند زخمي بر جاي گذاشت، سازمان ديده‌بان حقوق بشر خواستار برخورد مسالمت آميز با اعتراضات مردمي شد.

گفته مي‌شود مقامات سعودي از گسترش اعتراضات هراسان شده‌اند و از انواع راه‌ها براي ترساندن مردم استفاده مي‌كنند.

مخالفان آل سعود و شهروندان اين كشور در مصاحبه‌ با شبكه خبري العالم بر اين باور هستند ترس مردم ريخته و آنها دير يا زود به خواسته‌هاي خود مي‌رسند و سركوب‌هاي صورت گرفته نيز تنها پايه‌هاي لرزان خاندان حاكم را سست‌تر خواهد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها