کد خبر: ۱۰۳۳۵
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
شرکت کنندگان در نظر سنجی ایلاف درخصوص سرنوشت قذافی معتقدند که معمر قذافی رهبر دیکتاتور لیبی ترور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ایلاف،بیشتر شرکت کنندگان در نظر سنجی ایلاف درباره سرنوشت قذافی انتظار دارند که وی دست آخر ترور شود.
ایلاف در ادامه این گزارش،نوشت: اکنون 17 روز از قیام مردم لیبی علیه معمر قذافی که معتقد است مردم کشورش او را دوست دارند و برای ماندن وی و فرزندانش تا پای جان مقاومت می کنند، می گذرد.
به نوشته ایلاف، قذافی بارها در طول تحولات انقلابی لیبی گفت که ناآرامی ها از سوی جوانان فریب خورده و معتادان به مواد مخدر صورت گرفته است.
قذافی حتی بعد از جدایی وزیر کشورش از تیم حکومتی و پیوستن به انقلابیون در بنغازی تاکید کرد که عبدالفتاح یونس احتمالا یا دزدیده شده و یا به قتل رسیده است.
این درحالی است که یونس از طریق رسانه های جمعی از قذافی خواست از ریختن خون مردم کشورش دست بکشد. وی گفت که این مردم هستند که سرنوشت خود را با پایان دادن به 41 سال حاکمیت قذافی در لیبی تعیین می کنند.
ایلاف همچنین نوشت:این اقدامات نیز هیچ فایده ای در جلوگیری از ریختن خون بیگناهان در قذافی نداشت و بلکه وی را در استفاده از هواپیماهای جنگی و گشودن آتش توپخانه بر روی مردم،جری تر کرد تا شهرهایی را که به دست انقلابیون افتاده بود باز پس گیرد . سران معترض گفتند که چاره ای جز پیمودن راهی که رفته اند ندارند زیرا هر گونه سازش برای باقی ماندن قذافی به معنی آن است که وی بعدا به آنها رحم نخواهد کرد.
قذافی نیز پیام دیپلماتها و وزیرانی که به انقلابیون پیوسته اند را اقدامی نامناسب خواند و آنان را متهم کرد که از طرحهای اسراییل و یا دیگر کشورهای عربی که به لیبی حسادت دارند، تبعیت می کنند.
ایلاف در ادامه این گزارش افزود: امروز لیبی شبیه پادگانی شده که معمر قذافی به عنوان رییس به همراه طرفدارانش در یک جبهه قرار گرفته و در جبهه دیگر انقلابیون با متحدان بین المللی هستند .
در این میان قذافی و طرفدارانش می گویند که او دارای مقامی نیست که بخواهد از آن کناره گیری کند و انقلابیون خواستار احترام گذاشتن به تصمیم مردم در انتخاب حاکم خود هستند.
این نگرانی وجود دارد که کشمکشها و درگیریها پس از ابتکارهای صلح و آرامش از سوی دوستان قذافی منجر به تقسیم لیبی به دو کشور شود.
اما تاکید انقلابیون بر خواسته هایشان مبنی بر کناره گیری سرهنگ دیکتاتور از قدرت بر اصرار بر ماندن وی، فزونی دارد.
قذافی معتقد است چنانچه جنگ با انقلابیون که از مردم کشورش هستند ادامه یابد وی از موشکهای گراد که به بی دقتی معروف هستند و خسارتهای زیادی برجای می گذارند استفاده می کند.
اما انقلابیون لیبی به چیزی جز پیشروی به سوی طرابلس و اعلام پیروزی و تشکیل دولت قانون فکر نمی کنند.
این دشمنی ها احتمالا باعث ادامه بحران لیبی تا هفته ها و یا ماهها خواهد شد و به این ترتیب کشته های بسیاری نیز برجای می گذارد.
باید توجه داشت که قذافی به درخواست انقلابیون پاسخ نخواهد داد و همانطور که عبدالفتاح یونس وزیر کشور سابق لیبی،گفته آنطور که وی قذافی را می شناسد او کنار نخواهد رفت و یا باید کشته شود و یا بمیرد.
در ادامه این گزارش آمده است،ایلاف بر اساس این اظهارات و اوضاع کنونی لیبی نظرسنجی درباره سرنوشت معمر قذافی مطرح کرده که در پاسخ به این نظر سنجی 45.84 از شرکت کنندگان معتقدند قذافی ترور می شود و 38.33 درصد نیز می گویند وی مخفی خواهد شد و 15.82درصد نیز بر این باوردند که وی در انتها خودکشی خواهد کرد.16146

.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها