کد خبر: ۱۰۰۰۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
یک شبکه رادیویی ضدصهیونیستی آمریکا به دلیل شناساندن چهره واقعی صهیونیسم در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر شبکه رادیوئی WPFW در آمریکا ـ شبکه‌ای که از هنگام آغاز به کار در اویل دهه 1950 سابقه‌ای طولانی در پخش برنامه‌های مرتبط با عدالت اجتماعی دارد ـ تصمیم گرفته به بهانه مسائل و مشکلات مالی پخش برخی از برنامه‌های این شبکه رادیوئی را متوقف کند.

خبرنگار فارس در آمریکا گزارش می‌دهد «جان هیوز»، مدیر کل این شبکه رادیوئویی خواستار برگزاری جلسه‌ای غیررسمی در محوطه دانشگاه هاروارد شد تا در خصوص برنامه‌ها و اقداماتش توضیح دهد.

این جلسه که با حضور کارکنان و مشترکان مالی این شبکه رادیویی و همچنین نمایندگان اقلیت‌های قومی مختلف آمریکا و مخاطبان عام برگزار شد به تریبون اعتراض شرکت‌کنندگان تبدیل شد. معترضان با تأکید بر اینکه WPFW تنها ابزار آنها برای رساندن صدایشان به گوش جامعه است با تصمیم مدیر کل شبکه مذکور مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش، در جلسه غیررسمی این شبکه رادیویی نمایندگان اقلیت‌های قومی حضور داشتند که امیدوار بودند این شبکه رادیویی که آن را تنها ابزار رساندن صدایشان به گوش جامعه می‌دانند، خاموش نشود. حاضران در این جلسه را نمایندگان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، بومی‌های آمریکا و اقلیت‌های مسلمان تشکیل می‌دهند. دیگر حاضران جلسه را افرادی تشکیل می‌دهند که از برنامه «جاز و عدالت» این شبکه رادیویی برای بیان نگرانی‌هایی که در رسانه‌های دیگر ابراز نمی‌شوند، استفاده می‌کنند.

در این جلسه کارکنان شبکه رادیویی WPFW به مدیر اجرایی این شبکه اجازه دادند دلایلش برای تعطیلی این شبکه را ابراز کند و سپس مخالفت خود با این تصمیم را ابراز و دیدگاه‌هایشان را بیان کردند.

لوک استوارت مدیر هماهنگی تولید شبکه رادیویی WPFW

«لوک استوارت» مدیر هماهنگی تولید WPFW در گفتگو با خبرگزاری فارس می‌گوید: «این تغییرات، بخشی از تلاشهایی است که برای خاموش کردن صداهای پیشرفت‌خواهانه صورت می‌گیرد که می‌خواهند این صداها را با برنامه‌هایی جایگزین کنند که محتوای آنها از پیش توسط شرکت‌های بزرگی مانند مونسانتو، لاکهید مارتین و نورتراپ گراموند تعیین شده است.»

وی افزود جریان غالب رسانه‌ای در آمریکا در حال حاضر جریانی است که شرکت‌های بزرگ بر رسانه‌ها تسلط دارند.

استوارت اضافه کرد در زمان گذشته این شبکه رادیویی برنامه‌هایی درباره ظلم‌هایی که در فلسطین اشغالی وجود دارند پخش کرد که بلافاصله تماس‌هایی با این شبکه رادیویی گرفته شده و از محتوای این برنامه‌ها ابراز نارضایتی شد.

استوارت، صهیونیست‌ها را در تلاش برای به تعطیلی کشاندن این شبکه رادیویی موثر می‌داند: «عوامل صهیونیست در تلاشند تا صداهای مخالف را خاموش کنند. بعضی از آنها در میان مدیران داخلی شبکه رادیویی ما نفوذ کرده و تلاش کرده‌اند این مرکز را از بالا به پایین پاکسازی کنند.»

صفیه عبدالله

صفیه عبدالله، فعال مسلمان و از شنوندگان شبکه رادیویی WPFW ضمن انتقاد از برنامه‌های هیوز گفت تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های این شبکه ایجاد شده‌اند به ویژه بومی‌های آمریکا را هدف قرار داده‌اند. وی پرسید آیا آقای هیوز اطلاع دارد که بیش از 250 هزار بومی آمریکایی در منطقه شهری واشنگتن زندگی می‌کنند و افزود اینکه با گروهی با این جمعیت طوری برخورد شود که انگار وجود ندارند، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وینتر نایت‌ولف

جی وینتر نایت‌ولف، مجری برنامه تلویزیونی «The American Indians Truths» نیز در مصاحبه باخبرگزاری فارس، این تصمیم را نادیده گرفتن حق شنوندگان دانست و گفت ما از آنها به دادگاه شکایت خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها