کد خبر: ۹۸۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۰۸ اسفند ۱۳۸۹
صبح امروز در قم انجام شد؛
در این مراسم که از چند سال پیش به مناسبت سالروز ورود حضرت به قم انجام می شود، جمع کثیری از مردم به خصوص بانوان قمی به منظور بازسازی آن روز بزرگ، خیابان های منتهی به حرم مطهر را طی می کنند.
به گزارش پایگاه خبری 598، امروز یک شنبه هشتم بهمن ماه همزمان با 23 ربيع‌الاول، مراسم نمادین حرکت کاروان حضرت  معصومه (س) به قم برگزار شد.
 
در این مراسم که از چند سال پیش به مناسبت سالروز ورود حضرت به قم انجام می شود، جمع کثیری از مردم به خصوص بانوان قمی به منظور بازسازی آن روز بزرگ، خیابان های منتهی به حرم مطهر را طی می کنند.
 
این مراسم با شکوه، صبح روز یک شنبه از خیابان امام زاده ابراهیم(ع) که به عنوان یادبود مسیر تاریخی ساوه به قم است، آغاز شد و با پیوستن گروه های دیگری از مردم متدین قم، کاروان به حرم مطهر رسید و در آنجا برنامه های فرهنگی به همین مناسبت برگزار شد.
 
از نکات جالب توجه در این کاروان، حضور گسترده دختران و زنان و حتی زنان سالخورد قمی بود که با اشتیاق فراوان، با دسته گل هایی که در دست داشتند، عرض ارادت خود را به حضرت معصومه(س) نشان می دادند.
 
معصومه قائمی یکی از حاضران در این مراسم در گفتگو با خبرنگار 598، گفت: حضور در این مراسم را برای دومین بار است که تجربه کرده ام و به دلیل اینکه در سال گذشته نیز خاطره بسیار زیبایی از حضور در حرم داشتیم، امروز نیز به همراه خانواده در این مراسم شرکت کرده ایم.
 
حمیده مقصودی نیز در گفتگو با 598 در خصوص دلایل شرکت در این مراسم نمادین اظهارداشت: حضور در این مراسم با این هدف انجام شد که به امام زمان(عج) خویش این پیام را بدهیم که مردم قم هیچ گاه و در هیچ دوره ای دست از ولایت و خلفای حقیقی خداوند روی زمین برنخواهند داشت و ما با این حضور در واقع خود را برای استقبال از امام زمان(عج) آماده کرده ایم.حركت كاروان نمادين ورود حضرت معصومه (س) به قم همراه با سيل استقبال ‌كنندگان و شور و شوق مردم از بيت‌النور تا حرم‌ مطهر كريمه اهل بيت برگزار شد.
 
گفتنی است حضرت فاطمه معصومه (س) 1231 سال پیش یعنی درسال 201 هجري قمري، يك سال پس از هجرت علي‌بن موسي‌الرضا به مرو، به قصد دیدار با آن بزگوار عزم سفر می کنند و پس از 17 روز اقامت در شهر مقدس قم و سکونت در بیت النور ( واقع در میدان میر کنونی) دار فانی را وداع می کنند و حرم مطهر ایشان بیش از هزار سال است شمع محفل عارفان و عاشقان الله است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها