کد خبر: ۹۷۹۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۶ آذر ۱۳۹۱

فوتبال ملی - ایسنا نوشت:

کارلوس کروش پیش از تمرین صبح امروز (پنجشنبه) تیم ملی فوتبال ایران که در هوای بارانی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه تعدادی از بازیکنان را به دلیل مصدومیت و یا مسایل خاص دیگر در اختیار نداریم و بنابراین از لیست اولیه 30 نفره‌ای که قبلا تعیین کرده بودیم، بازیکنان جدیدی را دعوت کردیم و آنها هم از بازیکنان خوبی هستند.
وی افزود: جلال رافخایی به دلیل مصدومیت همراه ما نخواهد بود و به جای او مهرداد اولادی را دعوت کردیم که این روزها شرایط خوبی داشته و روی فرم است. همین طور حسین ماهینی هم به همین دلیل به همراه ما نیست و وحید اسماعیل بیگی که بازیکن جوان و با کیفیتی است را دعوت کردیم.
کروش گفت: اکثریت بازیکنان ما را نفرات جوان، با انگیزه و با مستعدی تشکیل می‌دهند که کمتر از 22 سال دارند و در میان آنها از بازیکنان با تجربه هم استفاده ‌کرده‌ایم تا بتوانند تجربیاتشان را در تورنمنت غرب آسیا به بازیکنان جوان منتقل کنند. بنابراین تمام این بازیکنان شانس حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را خواهند داشت و این بستگی به عملکردشان در تورنمنت غرب آسیا دارد، ضمن این که پس از این تورنمنت صاحب تجربیات ارزشمندی هم خواهند شد.
کروش گفت: هدف از دعوت بازیکنان جوان به تیم ملی تزریق خون تازه به رگ‌های تیم بود تا بتوانیم در آینده از این بازیکنان استفاده کنیم. نکته مهم این است که ما شش ماه وقت داریم تا صعودمان را به جام جهانی قطعی کنیم. در این شش ماه می‌توان تغییراتی را در تیم ملی انجام داد.
سرمربی تیم ملی با بیان این که اگر ایران بتواند در دو بازی آینده به پیروزی برسد، صعودش به جام جهانی تا حدی قطعی کرده، گفت: دو بازی آینده ما بسیار مهم است، اگر بتوانیم آنها را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا حدی به جام جهانی صعود کردیم.
او در پاسخ به این سوال که چرا مهرداد اولادی و قاسم دهنوی که 31 سال سن دارد را به تیم ملی دعوت کردید و آیا بهتر نبود به جای آنها از بازیکنان جوان استفاده کنید؟ اضافه کرد: اولادی و دهنوی هم جزو همان لیستی بودند که قبلا مشخص کرده بودیم. البته این بازیکنان تجربه بین‌المللی زیادی نداشتند. هر چند سنشان بالاست. به هر حال در دفاع هم پژمان منتظری را به عنوان یکی از بازیکنان تجربه داریم در تمام خطوط همین موضوع جود دارد. این بازیکنان تجربه بین‌المللی زیادی ندارند و در تیم ملی صاحب تجربه خواهند شد و ممکن است در آینده از آنها استفاده کنیم، ضمن این که تجربه‌شان باعث می‌شود تجربه‌ای که تاکنون کسب را کرده‌اند را به جوان ها منتقل می‌کنند. الان مهرداد پولادی هم دقیقا با همین سیاست به تیم ملی دعوت شد.


کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا علیرضا حقیقی را به تیم ملی دعوت کردید، چون او اصلا در تیم باشگاهی‌اش بازی نکرده؟ گفت: درست است، اما حقیقی یکی از مستعدترین دروازه‌بانهای فوتبال ایران است، او تنها 23 سال دارد و ما باید مسیری را برای او به وجود آوریم که کمکش کند و بتواند در تیم باشگاهی‌اش هم شرایط خوبی داشته باشد و در آینده برای تیم ملی هم مفید باشد. حامد لک و سوشا مکانی هم جزو دروازه‌بان های جوان ما هستند که با همین هدف دعوت شده‌اند.
 


کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در تورنمنت غرب آسیا هدفتان قهرمانی در این رقابت‌ها خواهد بود؟ گفت: مطمئنا ما به این تورنمنت می رویم تا در تک تک بازی‌هایش بجنگیم و سه امتیاز را کسب کنیم. تمرکز ما معطوف به یک بازی نخواهد بود و می‌خواهیم در همه مسابقات برنده باشیم. ضمن این که باید طریقه برنده شدن در مسابقات بین‌المللی را به بازیکنان آموزش دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها