کد خبر: ۹۶۹۳۲
زمان انتشار: ۲۳:۴۵     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر فجر سپاسی گفت: این بازی مثل همه بازی‌های قبل مهم و حساس است و مخصوصا به این دلیل که آخرین بازی نیم‌فصل اول است. پیروزی در آن می‌تواند کاری کند که ما نیم فصل دوم را بهتر آغاز کنیم.
 
وی ادامه داد: فجر سپاسی تیم بسیار خوب و جوانی است که با هدایت آقای یاوری نتایج خیلی خوبی گرفته است. آن‌ها در جدول 25 امتیازی هستند و ما 24 امتیازی. پس این بازی از نظر امتیاز بسیار مهم است چرا که دو تیم به هم نزدیک هستند. ما تمام تمرین‌هایمان را با هدف پیروزی انجام دادیم و در فرصت کمی که در اختیار داشتیم ریکاوری کمی کردیم و امروز هم تمرین‌هایمان را ادامه می‌دهیم. با توجه به مسائلی که گفتم بازی سختی پیش رو داریم.
 
وی در ادامه گفت: خوشبختانه هیچ بازیکن محرومی نداریم و فقط یکی دو نفر از بازیکنان‌مان مصدوم هستند ولی خدا را شکر سایر بازیکنان‌مان با جان و دل کار می‌کنند و مشکلی ندارند و می‌توانند جای خالی غایبان را پر کنند.
 
سرمربی تیم فوتبال راه آهن درباره کنار گذاشتن حسین کعبی از تیمش نیز گفت: در این باره هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم اما ما دوست داریم که تیم خود را تقویت کنیم ولی چون در ابتدای فصل تیم را در شرایط حساسی بستیم و خیلی از بازیکنان قرارداد دو ساله داشتند، الان لیستمان پر است و مجبوریم برایر تقویت تیم با چند نفر قطع همکاری کنیم. جمع‌بندی این مسئله تا آخر این هفته صورت می‌گیرد.
 
وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که نقطه ضعف تیمش را کجا می‌بیند گفت: ما در تمام خطوط ضعف داریم اما ضعف‌ ما در حمله بیشتر است. ما در دفاع نسبت به سال‌های قبل بهتر عمل کردیم اما خط حمله‌مان را باید بیشتر تقویت کنیم.
 
دایی همچنین درباره انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال آسیا گفت: فکر می‌کنم که AFC برای انتخاب برترین فدراسیون نتیجه‌گیری و موفقیت تیم‌های ملی را ملاک قرار نمی‌دهد و فقط به گزارش فدراسیون‌ها نگاه می‌کند. کاری هم ندارد که این گزارش‌ها صحیح هستند یا نه. چون در موقعیت این مسئله قرار ندارم نمی‌توانم درباره‌اش نظر بدهم. همین قدر می‌دانم که نتایج تیم ملی در این انتخاب ملاک نبوده است. به هر حال امیدوارم که ما واقعا بهترین باشیم و به خاطر این انتخاب به نوبه خودم به فدراسیون تبریک می‌گویم اما نباید خودمان را گول بزنیم. ما مشکلاتی داریم که باید آن‌ها را حل کنیم بویژه زیرساخت‌هایمان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.
 
دایی افزود: بر خلاف آنچه می‌گویند ما در تیم‌های پایه و باشگاهی مشکل زیادی داریم که باید آن‌ها را اصلاح کنیم. ما در باشگاه‌های خودمان قدم‌های بزرگی در این رابطه برداشته‌ایم. بزرگ‌ترین مشکل ما این است که هیچ باشگاهی به فوتبال پایه‌اش خوب نگاه نمی‌کند و اکثر تیم‌های بزرگ از دسترنج دیگران استفاده می‌کنند. تیمی نداریم که اول سال حداقل 4 یا 5 بازیکن از تیم پایه‌اش جذب کند. فدراسیون باید برای پیشرفت فوتبال پایه کمک کند که این کار با انتخاب مربیان خوب، برگزاری باکیفیت مسابقه‌ها و گماردن داوران خوب برای بازی‌ها میسر است. فوتبالیست‌ها باید بیشتر مسائل را در نوجوانی یاد بگیرند. من نمی‌توانم به بازیکن 24 ساله کار تاکتیکی یاد بدهم. تیم‌های بزرگ دنیا مثل بارسلونا با سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه هم قدرت‌شان بالاست و هم در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی می‌کنند.
 
در ادامه یکی از خبرنگاران به صحبت‌های ابراهیم تهامی درباره اتفاقات روی داده در اردوی تیم ملی برای بازی با استرالیا در سال 97 اشاره کرد و پرسید آیا شما معتقدید که باید مسائل آن روزها سربسته باقی بمانند؟
 
دایی در پاسخ گفت: در هر خانواده‌ای ممکن است اختلاف رخ دهد. مهم این است که آن اختلاف در کار تیمی دخیل نباشد. ما باید منافع جمعی را به منافع فردی ارجحیت دهیم. مثلا در همان زمان من و خداداد عزیزی شب قبل از بازی جر و بحث کردیم اما فردایش با جان و دل برای تیم ملی بازی کردیم. اختلاف ما هم سر این بود که برخی بازیکنان بلند بلند می‌خندیدند و من گفتم به خاطر اینکه همسر آقای باقری و همسر سرمربی تیم در جمع ما حضور دارند، کمی رعایت کنند.
 
وی افزود: متاسفم که امروز برخی افراد برای توجیه کردن خودشان دیگران را خراب می‌کنند. حالا یک اتفاقی در یک مسافرتی رخ داده باشد. مگر چه می‌شود؟ ما شاید شاهد هزاران اتفاق بوده‌ایم اما بیان کردن آن‌ها دردی از فوتبال ما دوا نمی‌کند. خوشبختانه یا متاسفانه برخی از روزنامه‌ها دنبال چنین صحبت‌هایی هستند. من خودم در یک روزنامه دیدم که نوشته بود تهامی چه چیزها گفته.
 
در ادامه همان خبرنگار به دایی گفت "ولی همه مردم آن تیم ملی را منسجم‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایران می‌دانستند". دایی در پاسخ به این صحبت گفت: مطمئنا همین گونه بوده است. جر و بحث من با خداداد یک بحث درون خانواده‌ای بوده است. کاری هم به صحبت‌های تهامی ندارم. اگر برای خوشحال کردن یک ملت از خودمان بگذریم مهم است. تیم ملی آن سال خیلی چیزها را ثابت کرد. ما بدون چشم‌داشتی به پاداش‌های میلیونی، بازی می‌کردیم و پیراهن تیم ملی را با هیچ چیز عوض نمی‌کردیم. من می‌خواهم تا وقتی که هستم فقط به چیزهای بزرگ فکر کنم. در فوتبال دنیا مگر از لیونل مسی بزرگ‌تر هست؟ او با داوید ویا مشکل دارد اما می‌بینیم که در بازی به یکدیگر پاس می‌دهند و تیم را جلو می‌برند. تیم ملی ما در آن زمان نه تنها در فوتبال که در بعد اجتماعی به مردم یاد داد که با هم بودن می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند.
 
دایی در پایان گفت: من برخی از صحبت‌های تهامی را قبول ندارم. مثلا نمی‌پذیرم که کسی از تهران زنگ زده باشد و او را از ترکیب بیرون برده باشد. آدم‌های بزرگ افکار بزرگ دارند. اگر 20 سال قبل کسی در حق من بدی کرده و من او را نبخشیده باشم به هیچ جا نمی‌رسم و آن کینه هم در ذهن من باقی می‌ماند اما اگر ببخشم خدا درهای دیگری را به رویم باز می‌کند.ما باید از گذشته درس بگیریم و آن را در آینده به کار ببریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها