کد خبر: ۹۵۵۴۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۶ آذر ۱۳۹۱
رئيس مجلس خبرگان:
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: حمايت از رهبري را واجب و تضعيف آن را حرام مي دانم.
به گزارش 598 به نقل از کیهان، آيت الله مهدوي كني گفت: امروز رهبري انقلاب با فقيه مجاهد و زعيم عاليقدر جناب آيت الله خامنه اي حفظه الله است و پشتيباني از ايشان را واجب و تضعيف معظم له را حرام مي دانم من اين مطلب را از روي عقيده مي گويم ايشان در اين مدت بيش از 20 سال كشور را خوب اداره كردند لذا در همه اين بحران ها و بالا و پايين رفتن ها و با همه نوسانات، اعتقاد من اين بوده است كه بايد ايشان را تأييد كرد، اصلح ايشان است و ما صالحش را هم پيدا نكرديم چه رسد به اصلح.
وي ادامه داد: من معتقدم ايشان هم از علم فقاهت و هم از نظر تقوا در جايگاه رفيعي است، چون ما به عنوان نايب امام زمان (عج) درباره رهبري بحث مي كنيم.
آيت الله مهدوي كني در گفت و گو با هفته نامه شما ادامه داد: ما نوعي تقدس براي اين جايگاه قائليم. اين تقدس، در نظام ما كارساز است و ما براساس اين اعتقاد دنبال كسي مي رويم. مردم هم با همين اعتقاد در زمان امام فرزندانشان را به جبهه ها مي فرستادند و شهيد مي دادند.
وي گفت: بعضي رهبري را در حد رهبري سياسي مي دانند و تنها براي آن مشروعيت قانوني قائلند و التزام عملي را كافي مي دانند ممكن است اين اعتقاد براي غيرمسلمين و غيرشيعيان كافي باشد ولي براي ما كافي نيست و ما در انتخاب افراد براي مقامات و مسئوليت هاي بالا اين برداشت را كافي نمي دانيم و شوراي نگهبان هم در احراز صلاحيت ها در سمت رياست جمهوري و رؤساي قوا اين را كافي نمي داند و قانون اساسي هم چنين تفسير نمي شود رهبري ما يك نوع تقدس دارد. آنها كه در جريان فتنه 88 به معارضه پرداختند اگر مقام ولايت و رهبري را قبول داشتند، نتيجه انتخابات را مي پذيرفتند.
آيت الله مهدوي كني افزود: مي خواهم بگويم رهبري و ولايت در نظام ما تقدسي دارد كه افرادي كه مي خواهند به ميدان بيايند، بايد آن را قبول داشته باشند و ما با اين تقدس، اين رهبري را پذيرفته ايم، من معتقدم اين تقدس را بايد حفظ كرد و صرف اينكه ايشان حاكم هستند و رئيس و رهبر، كافي نيست، آنچه كه در نظام ولايي و اسلامي ما مي تواند كارساز باشد، اين اعتقاد است كه ولايت فقيه، نيابت از جانب ولي عصر(عج) است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها