کد خبر: ۹۴۷۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۸ بهمن ۱۳۸۹
سخنگوي جنبش الحوثي يمن با اعلام حمايت از مردم براي تغيير رژيم "علي عبدالله صالح " ديكتاتور مستبد اين كشور تاكيد كرد كه اين رژيم تابع محض و تسليم بي قيد وشرط خواست و اراده آمريكاست.
به گزارش فارس، "محمد عبد السلام " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم گفت: موضع جنبش الحوثي كاملا شفاف است و از مردم يمن مي‌خواهد به ويژه در برهه كنوني در جهت تغيير و برچيدن ظلم و فساد گام بردارد و كشور را از سيطره شديد آمريكا رها كند.

عبدالسلام افزود: يمن امروز حاكميتي ندارد و در آن هواپيماهاي آمريكايي مردم را در داخل خاك اين كشور در مناطق ابين، صعده، شبوه، مارب و صنعا هدف قرار داده به خاك و خون مي كشند.

سخنگوي جنبش الحوثي تصريح كرد: اعضا و هواداران جنبش الحوثي خواهان تغيير رژيم مستبد علي عبدالله صالح هستند كه 32 سال قدرت را در يمن در قبضه خود گرفته و انوع ظلم و استبداد را عليه مردم اعمال كرده است.

وي با اشاره به سرنگوني هواپيماي جاسوسي آمريكا در استان ابين كه 10 روز پيش روي داد، گفت: يمن بر مرزهاي خود در دريا، خشكي و مرزهاي هوايي هيچ گونه تسلط و حاكميتي ندارد بلكه كشور را در اختيار آمريكا و ايادي آن در منطقه قرار داده است.

عبدالسلام افزود: رسانه هاي آمريكايي در اين زمينه اعتراف كرده اند كه يمن در افزايش تحركات اطلاعاتي و امنيتي آمريكا در منطقه، نقش به سزايي دارد.

وي تصريح كرد: براي سفير آمريكا در صنعا در ويژه‌اي جهت ورود به كاخ رياست جمهوري وجود دارد و همچنين با قبايل و گروه‌هاي مخالف جلسه تشكيل مي‌دهد تا از سياست‌هاي آنها مطلع شود و آن وقت اوامر خود را بر اساس منافع آمريكا اعمال كند.

سخنگوي جنبش الحوثي افزود: رژيم حاكم به مدت شش سال استان هاي شمالي را هدف حمله قرار داد و به آمريكا و ايادي آن در منطقه از جمله عربستان اجازه داد تا يمني ها را هدف حمله قرار دهند.

وي افزود: رژيم علي عبدالله صالح به آمريكا اجازه تسلط بر يمن به نفع رژيم صهيونيستي داده است و مردم يمن مخالف اينگونه اقدامات بوده و خواستار عزت مسلمانان يمن و مبارزه با اقدامات آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.

عبدالسلام تصريح كرد: وضع اقتصادي يمن بسيار وخيم است در همين حال دولت به دليل وابستگي شديد به آمريكا قدرت اتخاذ تصميم هاي مستقل را ندارد از اين رو، جنبش الحوثي در جهت همراهي با مردم اعلام مي كنند كه خواهان تغيير واقعي در يمن هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها