کد خبر: ۹۴۲۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۲۶ بهمن ۱۳۸۹

سفير گستاخ انگليس در تهران كه از حدود دو ماه قبل از ايران خارج شده و به لندن رفته بود، بر اساس اعلام وزارت خارجه انگليس ديگر به كشورمان باز نمي‌گردد.

به گزارش رجانيوز، 30 آذر ماه سال جاري در خبري اعلام كرد كه وزارت خارجه انگليس با دستپاچگي از تصويب طرح قطع رابطه دولت ايران با دولت انگليس و پس از اعتراضات مردمي به يادداشت گستاخانه و مداخله‌جويانه سايمون گس، او را از تهران به لندن فراخوانده است.

در عين حال، امروز سایت رسمی وزارت خارجه انگلستان اعلام کرد که سایمون گس نه به‌خاطر اینکه دولت ایران مانع ورود او می شود بلکه به این دلیل که پست دیگری در اختیار او قرار گرفته است، محل خدمت فعلی خود را ترک می کند.

به گفته اين سایت، سایمون گس برای پست مهم‌تری در ناتو در نظر گرفته شده و همچنین او و تیمش در مدت خدمت در تهران در وضعیت دشوار فعالیت های زیادی كرده‌اند و از زماني كه در مورد وضعيت حقوق بشر و حقوق‌دانان در ايران مطالبي بر روي سايت سفارت انگليس در ايران منتشر كرد، شرايط كار روز به روز براي او سخت‌تر شد.

برطبق گزارش وب سایت وزارت امور خارجه انگليس، او در طی چند ماه آینده پست خود را رها خواهد کرد و وزارت خارجه انگلیس قصد دارد شخص دیگری را به‌جای او بگمارد.

براساس این خبر، سايمون گس قرار است در ماه آوریل به سرپرستی نیروهای انسانی ناتو در افغانستان گمارده شود.

اين در حالي است كه دولت ايران در عمل اقدام به كاهش روابط سياسي با دولت انگليس كرده و از حدود شش ماه قبل كه دوره سفارت رسول موحديان در لندن پايان يافت، فرد جديدي را به‌عنوان سفير كشورمان در انگليس معرفي نكرده است.

سايمون گس 19 آذرماه زماني كه هنوز در تهران بود، در سايت سفارت انگليس يادداشتي را منتشر كرد و در حالي كه هم‌زمان با اين يادداشت، پليس انگليس مشغول سركوب دانشجويان در لندن بود، به حمايت آشكار از عوامل فتنه پرداخت.

اما حدود 10 روز پس از اين يادداشت و در حالي كه اعتراض‌هاي زيادي به سفير انگليس مطرح و از وزارت خارجه درخواست اخراج او از كشور مطرح شد، ناگهان يك مقام در وزارت خارجه انگليس بدون ذكر نام خود در گفت‌وگو با خبرگزاري ترند آذربايجان اعلام كرد كه سايمون گس به لندن فراخوانده شده و هفته گذشته نيز خبر انتصاب او به‌عنوان نماينده جديد غيرنظامي ناتو در كابل منتشر شد تا دولت انگليس قبل از اخراج رسمي سفرش، خود محترمانه عذرش را از تهران خواسته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها