کد خبر: ۹۳۶۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۲۵ آبان ۱۳۹۱
تیم ملی ایران با شکست خانگی مقابل ازبکستان از هفته پنجم مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا کار صعودش را به روزهای آینده کشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته اول دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا شب گذشته با برگزاری 4 دیدار در دو گروه پیگیری شد که در نهایت با برتری تیم‌های ملی ژاپن، عراق، قطر و شکست خانگی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان همراه شد.

گروه A:

فاصله‌ها نزدیک شد، هیجان صعود به اوج رسید

در گروه اول رقابت‌ها شب گذشته ابتدا قطر در خانه با شوت سهمگین سباستین سوریا با یک گل از سد لبنان گذشت تا عنابی‌ها با 7 امتیاز برای صعود بیش از پیش به روزهای آینده امیدوارتر شوند.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی ایران در یک شب سرد بارانی در حالی بازی را با یک گل به ازبکستان واگذار کرد که در صورت برتری نیم بیشتری از راه صعود به جام جهانی پیموده می‌شد؛ با این حال هنوز 9 امتیاز دست نخورده از 3 هفته پیش‌رو برای مردان کی‌روش باقی مانده و در صورت استفاده بهینه از این فرصت، رسیدن به چهارمین جام جهانی تاریخ به هیچ وجه برای تیم ملی ایران دور از دسترس نخواهد بود.

در این گروه کره‌جنوبی استراحت کرد تا این تیم در آغاز دور برگشت رقابت‌ها با یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ایران و قطر با 7 امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

 *نتایج دیدارهای گروه اول:

ایران صفر - ازبکستان یک

گل: باکائف (71)

 

قطر یک - لبنان صفر

گل: سباستین سوریا (75)

 

*جدول رده بندی گروه اول:

1-ازبکستان  8 امتیاز

2-کره‌جنوبی  7 امتیاز؛ تفاضل 5+ (یک بازی کمتر)

3-ایران  7 امتیاز؛ تفاضل صفر

4-قطر  7 امتیاز؛ تفاضل 2-

5-لبنان  4 امتیاز

 

*برنامه بازی‌های هفته ششم:

کره‌جنوبی - قطر

ازبکستان - لبنان

(تیم ملی ایران در این روز استراحت خواهد کرد)

 

گروه B:

صعود ژاپن تقریبا قطعی شد

در این گروه نیز شب گذشته ابتدا ژاپن در ورزشگاه سلطان قابوس عمان با نتیجه 2 بر یک از پس میزبان برآمد تا با 13 امتیاز تنها یک گام دیگر برای اوکی شدن بلیت برزیل سامورایی‌ها فاصله باشد. ژاپنی‌ها در صورت برتری در یک دیدار دیگر از 3 بازی باقی‌مانده به طور قطع به جام جهانی صعود خواهند کرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی عراق که میزبانی بازی‌هایش را در دوحه قطر برعهده دارد با یک گل از سد اردن گذشت تا در این گروه نیز امتیاز تیم‌ها برای صعود به عنوان تیم دوم گروه به جام جهانی پس از ژاپن نزدیک و فشرده‌ شود.

در این گروه نیز استرالیا استراحت کرد، اما با یک بازی کمتر و با تفاضل گل بهتر نسبت به عراق و عمان در رده دوم جدول گروه دوم ایستاد.

نکته قابل توجه شرایط نزدیک به هم دو گروه هست که با نزدیک شدن امتیازات به هم (به استثنای ژاپن) هنوز هر 9 تیم شانس صعود خود به جام جهانی را برای خود محفوظ نگه داشته‌اند، ضمن اینکه در هر دو گروه تیم‌هایی که شب گذشته استراحت کردند با یک بازی کمتر نسبت به سار تیم ها در رده دوم قرار گرفته‌اند.

*نتایج دیدارهای گروه دوم:

عمان یک - ژاپن 2

گل: احمد مبارک (77) برای عمان و هیروشی کیوتاکه (20) و شینجی اوکازاکی (90) برای ژاپن

عراق یک - اردن صفر

گل: احمد حمدی

 

*جدول رده‌بندی گروه دوم:

1-ژاپن  13 امتیاز

2-استرالیا  5 امتیاز؛ تفاضل صفر (یک بازی کمتر)

3-عراق  5 امتیاز؛ 1-

4-عمان  5 امتیاز؛ 3-

5-اردن  4 امتیاز

 

*برنامه بازی‌های هفته ششم:

اردن - ژاپن

استرالیا - عمان

(در این گروه عراق استراحت می‌کند)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها