کد خبر: ۹۳۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۵ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش فارس، عبدالله گل رئيس جمهور تركيه كه عصر روز گذشته ‌در پاسخ به دعوت رسمي احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در سفري ۴ روزه وارد تهران شد‌،‌ دقايقي پيش در محل وزارت امور‌خارجه مورد استقبال رسمي ‌رئيس جمهور كشورمان قرار گرفت.

در اين مراسم پس از نواخته شدن سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تركيه، رؤساي جمهور دو كشور از يگان تشريفات حاضر در محل سان ديدند و سپس مقامات دو طرف را به يكديگر معرفي كردند.

پس از برگزاري مراسم استقبال رسمي مذاكرات خصوصي رؤساي جمهور ايران و تركيه برگزار خواهد شد.

رئيس جمهور تركيه كه توسط داوود اوغلو وزير امور خارجه اين كشور و ۱۳۵ مقام دولتي، ۱۰۰ تاجر و بازرگان و ۳۰ خبرنگار همراهي مي‌شود، قرار است در اين سفر ۴ روزه ‌علاوه بر ديدار با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور با معاون اول وي و برخي از مقامات بلندپايه كشورمان ديدار و در راستاي تحكيم و تعميق روابط فيمابين بحث و گفت‌وگو كنند.

عبدالله گل در سفر به كشورمان قرار است به اصفهان و تبريز نيز سفر كرده و از بخش‌هاي مختلف صنعتي و توليدي اين استان‌ها بازديد كند.

به گفته عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي، ديدار تجار و بازرگانان اين استان با تجار و بازرگانان تركيه، امضاي تفاهم‌نامه مشترك و ارتقاي مبادلات تجاري بين دو طرف از برنامه‌هاي ديگر اين سفر است.

برپايه اين گزارش، روابط و همكاري تركيه و ايران پس از به قدرت رسيدن حزب عدالت و توسعه در تركيه در سال ۲۰۰۲ به شدت افزايش يافته و تركيه در سال‌هاي اخير به كانال ديپلماتيك براي حل پرونده هسته‌اي ايران تبديل شده است.

مبادلات تجاري ايران و تركيه تا ۵ سال آينده به ۳۰ ميليارد دلار خواهد رسيد كه اين مسئله نشانگر عزم دو كشور براي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها