کد خبر: ۹۳۴۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۵ آبان ۱۳۹۱
حسین موسویان که پس از طرح اتهام امنیتی علیه او، راهی آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی شد این روزها همان چیزهایی را از فارسی به انگلیسی در خاک ایالات متحده برگردان می‌کند که طرف غربی نیاز زیادی به این نوع برگردان‌ها دارد.
به گزارش بولتن نیوز، موسویان که می‌گوید در امریکا مشغول به تحصیل است و هر چند وقت یک بار نیز مقاله‌ای می‌نویسد یا سخنرانی می‌کند، در جدیدترین اظهارات خود در مصاحبه با شبکه «روسیا الیوم» در خصوص تاثیرات نتایج انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر ایران ابراز داشته است که اوباما اولین رئیس جمهور آمریکا است که آمادگی خود برای مذاکرات بدون پیش شرط با ایران را به طور رسمی اعلام کرد، اما این اعلام تنها در نظریه باقی ماند چرا که اوباما نتوانست آن را اجرا کند و پس از مدتی به تهدید در قبال ایران بازگشت.



از نگاه سخنگوی تیم هسته‌ای در دوره حسن روحانی، اوباما اگرچه قطعنامه های فراوانی را علیه ایران به تصویب رساند اما این احتمال می رود که این قطعنامه ها تحت فشار جمهوری خواهان، آیپک و نتانیاهو به تصویب رسیده باشد.

وی همچنین بر این باور است که اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری خود در اتخاذ تصمیماتش راحت تر خواهد بود، چرا که با مشکل انتخاب شدن برای انتخابات بعدی رو در رو نیست و بر این نکته تاکید می کند که دومین دوره ریاست اوباما فرصت بزرگ‌تری را برای مذاکره با ایران فراهم می سازد.

موسویان در عین حال، مدعی می شود که مسئولین ایران پیشنهاد مذاکره همه جانبه با آمریکا را مطرح کرده اند اما مذاکره را پس از حل پرونده هسته ای می پذیرند.



وی در آنچه که پیشنهاد ایران می‌خواند، یادآور می‌شود که آمریکا آمادگی خود را برای حل مذاکرات هسته ای اعلام کرده است و گفتگو در خصوص سایر موضوعات زمانی عملی می شود که ابتدا پرونده هسته ای ایران حل شود!

این اظهارات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای دوران اصلاحات در حالی مطرح می شود که غرب و ایالات متحده همواره با پیش شرط توقف کامل فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، پیشنهاد مذاکره را مطرح می سازند و برای رسیدن به هدف خود از اعمال هرگونه تحریم غیرقانونی نیز فروگذار نمی کنند.



همچنین بر خلاف اظهارات آقای موسویان، ایران از مذاکره بدون پیش شرط استقبال کرده است و رعایت حقوق و احترام متقابل را از لوازم ابتدایی مذاکره مفید می داند.

گفتنی است که ایالات متحده پس از پیروزی مجدد اوباما با جنجال رسانه ای موضوع مذاکره مستقیم با ایران را مطرح ساخته است و به نظر می‌رسد دولت امریکا می‌کوشد با فضاسازی در مورد گزینه مذاکره و تنش‌زدایی، موضع طیف همسو با خود در ایران بویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را تقویت کند و این پالس را برای افکار عمومی ایران بفرستد که در صورت روی کار آمدن مجدد چنین جریانی در داخل ایران، دولت امریکا در اعمال محدودیت‌ها و همچنین نحوه تعامل خود با ایران تجدید نظر می‌کند.

طیف وابسته‌گرا در داخل کشور نیز دقیقا در یک هم‌افزایی و پاسکاری روشن با غرب و امریکا، همواره تلاش کرده تا حل مشکلات داخلی را در گروی سازش و مذاکره و در چهارچوب مفاهیمی از جمله تنش‌زدایی، اعتماد سازی و اعتدال  تئوریزه و القا کند که مصاحبه اخیر آقای موسویان نیز همین حرکت سیاسی و تبلیغاتی را یادآوری می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها