کد خبر: ۹۲۵۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی ادبیات داستانی گفت: بنیاد ادبیات داستانی باید در حوزه کودک سرمایه‌گذاری بیشتری بکند و این سرمایه‌گذاری نوعی بیمه است.
به گزارش فارس، شب گذشته کتابخانه تخصصی ادبیات داستانی با حضور علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
 
اسماعیلی قبل از افتتاح این کتابخانه در سخنانی که پس از نشست تخصصی پیامبر اکرم (ص) در ادبیات داستانی بود، با بیان اینکه ادبیات داستانی از رشد مناسبی برخوردار بوده است، گفت: این آغاز راه است و ما وظیفه داریم که از آن حمایت کنیم.
 
وی افزود: البته بحث محتوا شرط کافی است و شرط لازم این است که تبلیغ، توزیع و تشویق مناسب در این باره صورت بگیرد و در این زمینه هر چه سرمایه‌گذاری کنیم کم است.
 
سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ با بیان اینکه باید در بحث محتوا سفارش بدهیم، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی از نطفه تا مرگ ادامه دارد و باید هدف ما مهدکودک‌ها و کودکان باشد و باید بتوانیم به زبان آنها سخن بگوییم.
 
وی افزود: بنیاد ادبیات داستانی باید در حوزه کودک سرمایه‌گذاری بیشتری بکند و این سرمایه‌گذاری نوعی بیمه است.
 
اسماعیلی ادامه داد: کتاب باید به نیاز دائمی تبدیل شود و باید از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کرد.
 
 
 
* رسیدگی به تخلفات نشر نیلوفر
 
 
 
بنابر این گزارش، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از افتتاح کتابخانه تخصصی ادبیات داستانی درباره انتشار کتاب «تاوان» نوشته «یان مک ایوان» که اخیراً با ترجمه مصطفی مفیدی و از سوی انتشارات نیلوفر منتشر شده به خبرنگاران گفت: درباره نحوه برخورد با ناشر این رمان که گفته شده بر خلاف ضوابط نشر، چاپ و توزیع شده است ما یک سری ضوابط نشر داریم و بر اساس آن چارچوب، رفتار خواهد شد.
 
وی افزود: کتاب «تاوان» هم به همین شیوه منتشر شده است ناشر روی نسخه‌ای که اصلاحات روی آن خورده، اصلاحات را انجام داده و بعد هم مهر تائید خورده، اما در فاصله تحویل این نسخه تا زمان چاپ آن، تخلف داشته که ما دستور دادیم در هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران این امر بررسی شود.
 
اسماعیلی درباره احتمال لغو مجوز و یا توقف فعالیت نشر نیلوفر، ناشر این کتاب گفت: در ضوابط نشر آمده که باید ببینند این ناشر تخلفاتی داشته و یا اینکه این مسئله نخستین تخلفش بوده است و بعد تصمیم می‌گیرند.
 
سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد آخرین وضعیت نشر چشمه نیز گفت: پرونده این ناشر در کمیته تجدید نظر است و در آنجا رسیدگی می‌شود.
 
وی درباره احتمال ماندنش در معاونت امور فرهنگی نیز تصریح کرد: برای من تفاوتی نمی‌کند هرجا تشخیص دهند، حاضر به خدمت هستم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها