کد خبر: ۹۲۵۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: به نظر من اگر این فیلم در شبکه سلطنت‌طلب‌ها پخش شود به رگ غیرت آنها برخواهد خورد چرا که فیلم «یک خانواده محترم» توهین به ایران است.

گل‌علی بابایی، سردبیر نشریه پلاک هشت در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص فیلم «یک خانواده محترم» گفت: اگر مسئولان قوه قضائیه واقعا از مسائل پیش پا افتاده‌ای مثل پرونده سعید تاجیک فارغ شدند، سازندگان این فیلم را مورد بازخواست قرار دهند.

وی تصریح کرد: فیلم «یک خانواده محترم» فقط سیاه‌نمایی نیست بلکه تهمت به یک ملت است به نظر من بدترین تهمت‌ها در این فیلم به یک ملت زده‌اند، به ملتی که این قدر شریف زندگی کرده و این قدر خوب، انقلاب کرده است.

بابایی ادامه داد: بحث فراتر از آن است که بخواهیم بگوییم این فیلم سیاه‌نمایی می‌کند و یا صحنه‌ها را بد نشان می‌دهد بلکه سرتاسر این فیلم تهمت است.

وی اظهار داشت: اگر کسی یک ذره و یک سر سوزن، عرق مذهبی نه، بلکه عرق‌ ملی داشته باشد با دیدن این فیلم حسی و حال بدی به او دست خواهد داد. فیلمی که در سرتاسر آن همه به هم دروغ گفته، سر هم کلاه گذاشته و جامعه‌ای بد، سیاه و بسیار افسرده به نمایش داده می‌شود.

سردبیر نشریه پلاک هشت، گفت: سازنده این فیلم، چندین بار فیلم «بدون دخترم هرگز» و یا فیلم «سنگسار و ثریا» را دیده و دقیقا لوکیشن‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده است که وقتی فردی، فیلم «یک خانواده محترم» را می‌بیند سریعا این فیلم‌ها در ذهن او تداعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارگردان فیلم «یک خانواده محترم» در ساخت فیلم خود از نمادهای مذهبی بسیاری استفاده کرده است، عنوان کرد: این فیلم در بعضی جاها پا را فراتر می‌گذارد به طوری که وقتی می‌خواهد در یک جا خشونت یک خانواده را نشان دهد بیننده در بک‌گراند این صحنه، تصویر کعبه را بر روی دیوار آن خانواده مشاهده می‌کند، همچنین برای خانمی که وابسته به قرآن است پیشینه و عقبه‌ای شرم آور را نشان می‌دهد. آخر، عناد، دین فروشی و وطن‌فروشی تا چه اندازه؟!

بابایی اظهار داشت: به نظر من اگر این فیلم در شبکه سلطنت‌طلب‌ها پخش شود به رگ غیرت آنها برخواهد خورد و ممکن است آنها نیز از نمایش فیلم خودداری کنند چرا که فیلم «یک خانواده محترم» توهین به ایران، اسلام و قرآن و رزمندگان است. به طوری که وقتی صحنه خشونت مردی را نشان می‌دهد و سپس پشت سر آن سفیهانه صحبت‌های امام (ره) را پخش می‌کند منظورش از این کارها چه می‌تواند باشد؟! یعنی می‌خواهد بگوید که امام (ره) دروغ‌گو بوده است!

وی خاطرنشان کرد: عوامل این فیلم باید محاکمه شوند و جوابگوی تهمتی را که به یک ملت زده‌اند، باشند. وقتی آقایی که به عنوان مدیر، دارای پستی در ایران است مجوز ساخت این فیلم را می‌دهد و هم‌اکنون هم با وقاحت از این فیلم دفاع می‌کند باید در یک محکمه‌ای از او بخواهند تا توضیحاتی را در این خصوص بدهد وگرنه باید او رسما از ملت ایران عذرخواهی کند.

سردبیر نشریه پلاک هشت، گفت: اگر فیلم «یک خانواده محترم» به صورت زیر زمینی نمایش داده و درباره آن صحبت شود در نهایت باز هم به نفع این فیلم خواهد بود. چرا که کنجکاوی همگان را برمی‌‌انگیزد تا ببیند این فیلم چیست در حالی که روشنگری خاصی درباره آن صورت نمی‌گیرد و هر کس به زعم خویش این فیلم را می‌بیند.

بابایی یادآور شد: اگر کسی بخواهد فیلم سانسور شده «یک خانواده محترم» را نمایش دهد تا بتواند جلوه و توجیهی برای آن بیاورد به نظر بنده اگر این فیلم، 90 دقیقه بوده باید 80 دقیقه آن حذف شود در غیر این صورت، فیلمی نیست که بتوان از آن دفاع کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها