کد خبر: ۹۲۳۷۱
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۲۱ آبان ۱۳۹۱
سخنگوی رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 4 گفت: این رزمایش که چهارمین رزمایش از مانورهای سالیانه پدافند هوایی است از فردا در وسعت 850 هزار کیلومتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر شاهرخ شهرام معاون اجرایی قرار گاه پدافند هوایی خانم الانبیاء با حضور در جمع خبرنگاران از آغاز مرحله حساس رزمایش بزرگ و مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 4 از فردا خبر داد و گفت: از سال 87 سلسله رزمایش‌های مدافعان آسمان ولایت آغاز شد که امسال این رزمایش در وسعت 850 هزار کیلومتر صورت می‌گیرد.

شهرام این رزمایش را یک رزمایش دو سویه با حضور مجموعه‌ای از یگان‌های نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: نیروی هوایی ارتش و بخشی از نیروی هوا و فضای سپاه در این رزمایش به عنوان کشور نارنجی (مهاجم) و قرارگاه پدافند هوایی بخشی از نیروی هوایی نیروی زمینی، نیروی دریایی، بخش‌هایی از نیروی هوا فضای سپاه بسیج، ناجا و مرزبانی به عنوان کشور آبی (مدافع) عمل می‌کنند که البته هواپیمایی طرح پدافندی نیروی هوایی نیز در مجموعه کشور آبی خواهند بود.

وی با اشاره به وظیفه شبکه یکپارچه پدافند هوایی در این رزمایش گفت: این شبکه کلیه تحرکات هوا و فضای کشور را زیر نظر داشته و علاوه بر آن به وظیفه ذاتی خود یعنی مراقبت از کریدورهای ورودی و خروجی نیز عمل خواهد کرد.

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 با بیان اینکه در این رزمایش دفاع از نقاط حساس و فرضی بر اساس تاکتیک‌های مورد نظر نیز صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: چابکی و چالاکی نیروها و نیز پاسخگویی به حملات همزمان و پر تراکم یکی از محورهای این رزمایش خواهد بود.

شهرام همچنین افزود: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های این رزمایش تست‌ سامانه‌های گرم سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه هواپیمایی بدون سرنشین در سطوح پروازی مختلف و در تمامی ساعات شبانه روز خواهد بود.

وی در پایان پدافند هوایی را یک مجموعه دارای رشد و توسعه به روز دانست و گفت: در این رزمایش هم همچون گذشته موارد جدید و مهمی خواهیم داشت که در آینده اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها