کد خبر: ۹۱۵۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
در حالی که مخالفان بحرینی اعلام کرده اند که قیام خود را به دور از خشونت ادامه خواهند داد، اما رژیم با دروغ پردازی تلاش می کند آنها را عامل خشونت معرفی کند.

مردم بحرین همزمان با شروع بهار عربی در سال 2012 به تظاهرات علیه رژیم پرداختند. نکته ای که در قیام مردمی این کشور قابل تامل بود خارج نشدن قیام از روند مسالمت آمیز آن بود.

رژیم از انواع ابزارهای سرکوب علیه مخالفان استفاده کرد که از جمله آن می توان به گلوله های ممنوعه ساچمه ای، گازهای سمی خفه کننده، بمبهای صوتی و زیر گرفتن مخالفان با خودروهای نظامی اشاره کرد.

دژخیمان رژیم برای درهم شکستن مقاومت مردم این کشور از یورش به منازل مردم در نیمه های شب و ایجاد مزاحمت برای زنان نیز خودداری نکرده اند.

با تمام این ترفندها مخالفان ضمن تاکید بر ادامه قیام مسالمت آمیز اعلام کردند که هرگز به سوی خشونت کشیده نخواهند شد.

در همین راستا جمعیتهای برجسته مخالفان بحرینی شامل الوفاق، وعد، جمعیت پیشرو، جمعیت تجمع ملی دموکراتیک، جمعیت تجمع ملی و الاخاء اعلانیه بدون خشونت صادر کردند.

مخالفان بیان کردند: این اعلامیه نشان دهنده اصولی است که ما به آن پایبندیم. راهکار مسالمت آمیز خط مشی استراتژیک ما را تشکیل می دهد.

در این بیانیه آمده است : خواسته مخالفان مشارکت دادن مردم در تصمیم گیریها، آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، اصل برابر شهروندی، امنیت اجتماعی و صلح داخلی است.

مخالفان بیان کردند: ما همواره دعوت به آشتی و صلح کرده ایم و این را بهترین راه برای تقویت وحدت ملی می دانیم.حرکتهای سیاسی در بحرین تاریخ ریشه داری دارد و شخصیتهای زیادی برای تحقق حقوق ملت مبارزه کرده اند.

در این بیانیه آمده است : تحرکات امروز در واقع دنباله تحرکات دیروز است، ما با توجه به این خواسته ها استقلال سیاسی را به دست آوردیم موفق به تشکیل قانون اساسی و پارلمان شدیم.

مخالفان بیان کردند: ما امضا کنندگان اعلامیه بدون خشونت به آن پایبندیم و دیگران را نیز تشویق به پایبندی به آن می کنیم.

اما انفجارهای اخیر منامه که بر اثر آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد بهانه ای دوباره برای رژیم فراهم آورد تا مخالفان را مقصر جلوه دهد.

پس از اینکه سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین، مخالفان بحرینی را متهم به دخالت در انفجارهای اخیر منامه کرد مخالفان به این موضوع واکنش نشان دادند.

مخالفان با صدور بیانیه ای اعلام کردند: سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین به دروغ پردازی روی آورده است و مطالب کذبی درباره انفجارهای اخیر بیان کرده است.

در این بیانیه آمده است : وزیر اطلاع رسانی اندکی پس از انفجارهای اخیر منامه کوشیده است که با جعل حقایق، مخالفان را عامل آن معرفی کند، در حالی که همگان به خوبی می دانند که مخالفان از این اقدامات به دور هستند.

مخالفان بیان کرد: موضع مخالفان خط مشی مسالمت آمیز و احترام به همگان و تحقق دموکراسی در بحرین است و هر اقدام رژیم برای کشاندن آنها به سوی خشونت ره به جایی نمی برد.

در این بیانیه آمده است : فرار از مشکلات اساسی در بحرین، صورت مسئله را عوض نمی کند، زیرا اکثریت مردم خواستار تغییرات و دموکراسی و اصل مشارکت مردمی هستند.

مخالفان بیان کردند: کذب، فریبکاری و وارونه جلوه دادن حقایق از سوی اعضای وابسته به رژیم نشان دهنده بحران واقعی در بحرین است.

در این بیانیه آمده است : کذب سیاست قدیمی رژیم بحرین است و قبلا نیز در مسائل مختلفی رژیم به جعل واقعیت روی آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها