کد خبر: ۹۱۲۲۲
زمان انتشار: ۲۱:۳۸     ۱۶ آبان ۱۳۹۱

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان این‌که یکی از ریشه‌های گرایش استعمال دود به معنی مصرف مواد مخدر است، معتقد است: نباید تصور شود ضرر مصرف قلیان کمتر از سایر مواد مخدر است.

سرهنگ حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، با بیان این‌که متاسفانه مراکزی در قالب چایخانه سنتی، راه‌اندازی و به مکانی برای عرضه قلیان تبدیل می‌شود، اظهار کرد: بیکار شدن تعدادی نباید بهانه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی چایخانه‌ها در سطح استان باشد.

وی با اشاره به افزایش گرایش جوانان و حتی نوجوانان به مصرف قلیان، بیان کرد: مسؤولان باید برای جمع آوری تدریجی چایخانه‌ها اقدام کنند و مرکز بهداشت استان نیز باید نظارت‌های جدی‌تری بر این اماکن داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان این‌که مبارزه با مواد مخدر با توجه به حساسیت موضوع همواره در دستور کار پلیس قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر منع قانونی برای مصرف و عرضه قلیان در پارک‌ها و چایخانه‌ها تعیین نشده است به همین دلیل تاکنون برخوردها با مصرف و عرضه قلیان موردی بوده است و پلیس در این خصوص تکلیفی ندارد.

رضایی با تاکید بر لزوم نظارت اداره اماکن بر وضعیت چایخانه‌ها و هم‌چنین نظارت بیشتر پلیس پارک‌ها در خصوص مصرف قلیان، گفت: در حال حاضر برخوردهای پلیس محدود به ارشاد کردن، تذکر دادن و جمع آوری برخی از موارد علنی است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر 300 چایخانه در استان اصفهان فعالیت می‌کند که نیمی از آن‌ها در شهر اصفهان قرار دارند. متاسفانه با وارد شدن موضوعات جانبی از سوی وزارتخانه‌ها و دیگر سازمان‌ها از قبیل بیکار شدن چایخانه داران، برخورد با این صنف متوقف و طرح ساماندهی صنف چایخانه داران مطرح شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این‌که با اجرای طرح ساماندهی چایخانه‌ها تا دو ماه آینده، تعداد این اماکن در سطح استان محدود خواهد شد، عنوان کرد: پس از بازرسی‌ تنها مراکزی که شرایط نسبی بهداشتی دارند به کار خود ادامه خواهند داد.

حسین صفاری با بیان این‌که اجرای این طرح تنها با همکاری همه جانبه نهادهای مربوطه انجام پذیر است، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی برای محدود شدن فعالیت چایخانه‌های سطح استان توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است و در حال حاضر چایخانه‌ها برای دریافت مجوز ملزم به رعایت 15 ماده قانونی شده‌اند.

وی افزود: اداره اماکن طبق ماده 27 قانون نظام صنفی، فعالیت چایخانه‌های فاقد مجوز را متوقف می‌کند و مرکز بهداشت استان نیز طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی با چایخانه‌های غیربهداشتی برخورد می‌کند؛ تاکنون براساس این دو قانون، بیش از 15 چایخانه در استان اصفهان پلمب شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از مضرات مصرف قلیان، افزود: دودی که ازهر پک قلیان وارد دهان می‌شود برابر است با 80 نخ سیگار و ضرر مصرف قلیان بیش از مصرف سیگار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها