کد خبر: ۹۱۰۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
در دانستن مردم حرفی نیست، در بصیرت افزایی و بیداری مردم نیز خبرگزاری ها، مراجع خبری و رسانه ها باید بصورت جدی عمل کنند، اما یک نکته می ماند و آنهم این است که مسئولین تا چه اندازه باید مسائل را رسانه ای کنند؛ برخی مسائل اصلا نباید رسانه ای شود چرا که رسانه های خارجی و معاند منتظرند تا از این گونه مسائل سوءاستفاده کنند. در عین حال که اطلاعات درست را باید خبر رسانی کرد، بعضی چیز ها جزء فرعیات هستند، ما نباید اصول را نادیده بگیریم و به فروع بپردازیم.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، دبیر کل جبهه پایداری در گفتگو با پایگاه 598 در خصوص سهم مردم در اطلاع داشتن از مسائل از طریق رسانه بیان داشت: در دانستن مردم حرفی نیست، در بصیرت افزایی و بیداری مردم نیز خبرگزاری ها، مراجع خبری و رسانه ها باید بصورت جدی عمل کنند، اما یک نکته می ماند و آنهم این است که مسئولین تا چه اندازه باید مسائل را رسانه ای کنند؛ برخی مسائل اصلا نباید رسانه ای شود چرا که رسانه های خارجی و معاند منتظرند تا از این گونه مسائل سوءاستفاده کنند. در عین حال که اطلاعات درست را باید خبر رسانی کرد، بعضی چیز ها جزء فرعیات هستند، ما نباید اصول را نادیده بگیریم و به فروع بپردازیم.


ایشان در پاسخ به اینکه، عده ای معتقدند اگر بخواهیم برخی مسائل را اطلاع رسانی کنیم، این باعث برهم زدن امنیت روانی جامعه می شود و برخی هم معتقدند این اطلاع رسانی موجب بصیرت و آگاهی جامعه می شود؛ در این زمینه چه باید کرد، تصریح کردند: ما اگر ولایت مدار هستیم باید ببینیم مقام ولایت چه می گوید، ولایت خط را نشان می دهد و مانند دیده بان همه چیز را می بیند، می گوید کجا چگونه عمل کنیم، پس اگر سران قوا بر طبق رهنمود های مقام ولایت رفتار کنند، هیچ مشکلی پیش نمی آید.

استاد آقا تهرانی افزود: اختلاف سلایق نیز وجود دارد که البته محل طرح آن نبوده، بالاخره اختلاف سلایق وجود دارد؛ نمی شود که سلایق را یکی کرد ولی در اصول هیچوقت نباید اختلاف کرد که اگر اختلاف در اصول پیش بیاید نشان دهنده آن است که یک جای کار لنگ می زند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه بیان نکردن و مخفی کردن مسائل نظام از مردم در پاره ای از موضوعات چگونه تفسیر می شود، اظهار داشت: بیان همه مسائل کار درستی نیست. مثل این می ماند که شورای امنیت همه مسائل را رسانه ای کند، آنوقت همه چیز دچار مشکل می شود و کشور به خطر می افتد، خب این اصلا درست نیست. پس باید حد و حدودی را رعایت کرد و خط قرمزهایی را شناخت.

وی افزود: اگر فقه حکومت تاسیس می شد و بحث اطلاعات در فقه حکومت و نظام دینی شکل می گرفت دیگر شاهد چنین مشکلاتی نبودیم، نقش حوزه در این مسئله بسیار پر رنگ است. اگر یک سبک زندگی منظم و منسجم فراگیر شود، این مشکلات پیش نخواهد آمد که در این خصوص کمیسیون فرهنگی مجلس به کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه های مرتبط در زمینه سبک زندگی، در حال جمع آوری اطلاعات و رصد وضعیت موجود جهت ساماندهی و تهیه سبک زندگی می باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها