کد خبر: ۹۰۷۲۲
زمان انتشار: ۰۱:۰۷     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
يكي از مشاوران عمر البشير، رئيس جمهور سودان تاكيد كرد كه سودان از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كند.
امين حسن عمر در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن درباره حمله رژيم صهيونيستي به سودان به بهانه روابط با ايران بيان كرد: ما روابط خاصي با ايران نداريم برخي كشورها حساسيت هاي ويژه اي در قبال ايران دارند. روابط ما با ايران به اندازه اي است كه دو طرف از آن سود ببريم اما اگرچه غرب ما را ابزاري براي راضي كردن اين و آن قرار داده است، ما هرگز چنين كاري را انجام نخواهيم داد.
وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر مي رسد نتايج اتحاد با ايران به نفع سودان نيست، گفت: ما اتحاد نظامي با ايران نداريم اما به هرحال از حق ايران در دستيابي به تكنولوژي هسته اي حمايت مي كنيم.
عضو دفتر مركزي حزب حاكم سودان ضمن مغرضانه خواندن برخي ادعاهاي غربي- عربي در خصوص كشتي هاي ايراني كه در سواحل اين كشور پهلو مي گيرند، گفت: كشتي هاي ايراني به مناطق زيادي در جهان سفر مي كنند. آنها با رضايت مصري ها از كانال سوئز گذشتند و شايد همين حساسيت هاي برخي كشورهاي عربي در ماجراي دعواي كشورهاي حوزه خليج فارس با ايران بر سر جزاير سه گانه باشد كه موجب اين اتهام زني ها شده است و شايد هم پهلو گرفتن اين كشتي ها در اين روزها پيامي از ايران و سودان باشد كه در پاسخ به پيام طرف مقابل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها