کد خبر: ۸۹۹۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۰ آبان ۱۳۹۱
سخنی با رییس حوزه هنری/
افشین هاشمی در حالی فیلم اولش را به تهیه‌کنندگی حوزه هنری می سازد که وی و بازیگر فیلمش از حامیان جدی فتنه 88 بودند و این درحالی است که حوزه در مواجهه با فتنه تولیدی نداشته است.

به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598  به نقل از  فارس این روزها خبر پایان فیلمبرداری بیش از 70 درصد کار جدید افشین هاشمی با نام «خسته نباشید» به گوش می‌رسد، خبری که سوالات بسیاری را ایجاد کرده است.

«خسته نباشید» یکی از شش پروژه سینمایی حوزه هنری است که ساخت آن متوقف شده است و شنیده شده توقف آن به دلیل نداشتن پروانه ساخت است.

سوالات متعددی از قبیل اینکه چگونه یک فیلم سینمایی بدون پروانه ساخت جلوی دوربین رفته است؟؛ چگونه بازیگری که از حامیان صد در صد فتنه بوده و به نوعی سردمدار این مساله در میان بازیگران است در فیلمی به تهیه‌کنندگی حوزه هنری جلوی دوربین می‌رود؟ و سوالاتی از این دست، پرسش‌هایی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است.

اما سوال دیگری که باقی مانده و جدا از اینکه این فیلم ساخته شود یا نه این است که چرا حوزه هنری که خود را نهاد فیلمسازی دینی و انقلابی کشور معرفی می‌کند و در یک سال گذشته در مخالفت با اکران‌ فیلم های ضد فرهنگی به درستی وارد میدان شد فیلمی را به افشین هاشمی آنهم بعنوان اولین فیلم سینمایی وی اختصاص داده است.

شاید مسئولان حوزه هنری به یاد نمی‌آورند که افشین هاشمی از حامیان فتنه‌گران انتخابات 88 بود و نام او بر بسیاری از بیانیه‌ها در حمایت از اغتشاشات ثبت شده است.

شاید مسئولان حوزه هنری به یاد نمی‌آورند افشین هاشمی از حامیان خانه سینمایی بود که در اساسنامه آن «التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی» به عنوان بالاترین میثاق ملی مردم ایران حذف شده بود و چندین شاید دیگر که باید از کارنامه افشین هاشمی به یاد آورد.

البته بماند انتقاد بسیاری از منتقدان به عملکرد حوزه هنری که اعلام می‌کنند این نهاد بزرگ حتی یک اثر هنری و ادبی درباره فتنه نداشته است.

سوال این است که اگر فتنه 88 برای حوزه هنری ملاک است پس چرا این نهاد اولا هیچ اثری را در این رابطه تولید نکرده و ثانیا چرا به برخی عناصر تابلودار فتنه مثل افشین هاشمی و باران کوثری فیلم اهدا می کند؟

 

همه ما می دانیم که حوزه هنری زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی است که ریاست آن توسط رهبر انقلاب تعیین می شود. قاعدتا این نهاد باید نهادی در خدمت سیاست های ناب انقلاب اسلامی باشد و حساسیت حوزه هنری نسبت به دستگاههای دیگر در این حوزه ها مضاعف باشد.

 

اگرچه مسئولان سابق حوزه هنری نشان دادند که به این موضوع حساسیت زیادی ندارند ولی انتظار از محسن مومنی بعنوان یکی از نیروهای ارزشی انقلاب این است که در حوزه تولیدات سینمایی این نهاد نظارت بیشتری داشته باشد و شخص آقای مومنی کمیته ای را مامور بررسی این مساله کند چراکه مواردی از این دست در تولیدات اخیر حوزه دیده می شود که نمونه دیگر آن واگذاری پروژه ای به فیلمبردار فیلم ضد ایرانی یک خانواده محترم بعنوان کارگردان است که نکته جالب اینکه این فیلم هم اولین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود که خبرگزاری فارس در مطلب دیگری به آن خواهد پرداخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها