کد خبر: ۸۸۸۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
برخی از نمایندگان امضا می کنند و برخی دیگر امضا را پس می‌گیرند/
در حالی که سوال از رئیس جمهور با 102 امضا در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر تحویل هیئت رئیسه مجلس شد و برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع گردید، اما در حال حاضر با پس گرفتن برخی امضاها و البته امضای برخی دیگر در هاله ایی از ابهام قرار دارد.
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز پس از نابسامانی بازار ارز و دلار و سکه و افزایش قیمت ها و بی تدبیری مسئولین در این رابطه، طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس کلید خورد.

این طرح فقط یک محور دارد و آن هم افزایش قیمت دلار و سکه است که به كميسيون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد.

این کمیسیون هفته گذشته رسیدگی به این سوال را در دستور کار خود داشت که از طرف دولت سيد شمس الدين حسيني وزير اقتصاد و دارايي، صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي، مهدي غضنفري وزير صنعت و فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور در جلسه كميسيون حاضر شدند تا به سوال نمایندگان پاسخ دهند.



ظاهرا پاسخهای این مسئولین دولتی برای نمایندگان قانع کننده نبود و سوال از کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شد تا طبق آئین نامه داخلی مجلس ضمن قرائت در صحن، برای رئیس جمهور ارسال گردد و رئیس جمهور هم در طی مهلت یک ماهه در صحن مجلس حاضر شود و به سوال پاسخ دهد.

اما آنچه باعث توقف در این روند شد و سرنوشت این طرح را در هاله ایی از ابهام قرار داد، موضوع پس گرفتن امضاها بود بطوریکه شنیده شد حدود 50 امضا از 102 امضای اولیه پس گرفته شد.

از آنجا که براي سوال از رئيس جمهور حداقل به امضاي 74 نماينده نياز است، با پس گرفتن این تعداد از نمایندگان، سوال از رئیس جمهور از حد نصاب امضا افتاده است.

از طرف دیگر خبرنگار بولتن در راهروهای مجلس شنید که طراحان سوال از رئیس جمهور برای اینکه این طرح از دستور کار مجلس خارج نشود، از برخی از نمایندگان خواستند تا این طرح را امضا کنند.

در هر حال طرح سوال از رئیس جمهور در حال حاضر در هاله ایی از ابهام قرار گرفته است چرا که هنوز رسما از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام نشده است که این طرح چند امضا دارد و با این پس گرفتن امضاها، آیا سوال از رئیس جمهور منتفی شده است یا نه؟

طرح سوال از رئیس جمهور براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي ايران، 24 اسفند سال گذشته در مجلس هشتم مطرح شد كه علي مطهري نماينده تهران طراح اصلي اين طرح بود و محمود احمدي ن‍ژاد رئيس جمهور هم با حضور در صحن مجلس به سوالات نمايندگان پاسخ داد.

اما براي دومين بار باز هم علي مطهري نماينده تهران در پي نابساماني بازار سكه و ارز، طرح سوال از رئيس جمهور را مطرح کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها