کد خبر: ۸۸۷۸۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۱
سید احسان احسانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد در پاسخ به یکی از سوالات مطروحه از جانب رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی، اظهار داشت: باتوجه به وجود قوانین و آیین نامه های خاص علیرغم این موضوع ناهنجاریهای رفتاری بسیاری در آپارتمان نشینی جامعه امروزی وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر کرمانشاه افزود: اکثر شهروندانی که در آپارتمان زندگی می کنند حقوق یکدیگر را در مشاعات ساختمانی رعایت نمی کنند و به عنوان مثال برای جای پارکینگ، نپرداختن حق شارژ، و بحث نظافت نکردن و غیره با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

وی تصریح کرد: همه این موارد و البته بسیاری دیگر از مسائل فرهنگی و اجتماعی که مبتلا به آپارتمان ها و ساکنین آنهاست در قالب حقوق هماسایه در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

وی گفت: حقوق همسایه با توجه به شکل و سبک خاص زندگی آپارتمانی در این شیوه زندگی بیشتر به چشم می آید.

احسانی نقش علما و روحانیون را در تبیین حقوق همسایه بر همسایه را در جامعه بسیار مؤثر عنوان کرد.

 

احسانی افزود: گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی در جامعه نیازمند برگزاری جلسات و بررسی های کارشناسانه است که یکی از نهادهای مرتبط شورای شهر خواهد بود.

وی در ادامه به نقش کلیدی رسانه ها و مطبوعات در گسترش این فرهنگ اشاره کرد و گفت: آشنایی با قوانین زندگی در محیط جمعی و رعایت حقوق شهروندی از الزامات آپارتمان نشینی است که رسانه ها باید دراین خصوص اطلاع رسانی کنند.

عضو شورای شهر استان کرمانشاه در پایان گفت: متاسفانه فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی نسبت به دیگر استان ها هنوز در شهر کرمانشاه جای نیافتاده و رعایت نمی شود، که کمک گرفتن از نهادهایی مانند شهرداری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مراجع حقوقی می تواند درراستای آموزش مدیریت بهتر کارساز باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها