کد خبر: ۸۸۷۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۱
برنامه دیشب «دیروز امروز فردا» با حضور حسین فدایی، محمد سلیمانی به ضرورت وحدت قوا پرداخت.

به گزارش فارس در برنامه دیشب «دیروز امروز فردا » با حضور حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، محمد سلیمانی عضو جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس به ضرورت وحدت قوا پرداخته شد.

*همیشه جریان متملق و چاپلوسی در پایان دولت‌ها وجود دارد

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در برنامه دیشب «دیروز امروز فردا» با بیان اینکه هرگاه ما وحدت داشته‌ایم پیروزی و افتخار برای ملت ایران وجود داشته است، اظهار داشت: در اینکه اختلاف نظر بین افراد هست تردیدی وجود ندارد؛ اما مهم این است که با اختلاف چگونه برخورد شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید بر اینکه مسئولان وظایف قانونی دارند، تصریح کرد: ظرفیت قانون اساسی ظرفیت بسیار بالایی است؛ بر اساس قانون اساسی اگر سران سه قوه اختلافی دارند باید آن را از طریق شورای حل اختلاف و رهبری برطرف کنند.

وی با بیان اینکه همه نظام‌های دنیا به بن‌بست کشیده می‌شوند اما یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی این است که در آن بن‌بست وجود ندارد، یادآور شد: افراد برای حل مسائل باید بر اساس قانون عمل کرده و فصل‌الخطابی که قانونی اساسی مشخص کرده را بپذیرند در این صورت مشکلی باقی نخواهد ماند.

فدایی بر همین اساس اختلاف را در جایی دانست که افراد می‌خواهند بر روی حرف خود بایستند و دیدگاه خود را به جامعه منتقل کنند که این مسئله بهترین زمینه برای سرمایه‌گذاری دشمن است و عملاً از آن شکاف به وجود می‌آید.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه یک خط مرموزی همیشه در دولت‌ها به ویژه در پایان آنها وجود دارد، اضافه کرد: این خط مرموز، جریان متملق و چاپلوسی هستند که به اختلاف می‌دمند و آن را تقویت و تحریک کرده و به جامعه می‌کشانند از این رو باید مراقب بود.

*اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در کشور

همچنین محمد سلیمانی عضو جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس به شرایط جنگ اقتصادی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر جنگ اقتصادی را پذیرفته‌ایم باید یک‌سری اقدامات انجام دهیم؛ روسای 3 قوه در واقع سه دانشمند هستند و باید به صورت علمی، عمل و حرکت کنند و اجازه ندهند فضای سیاست‌زدگی بر آنها غالب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: همچنین برخی در کشور ما به دنبال  قبیله‌گری و باندبازی هستند این مسئله در شرایط آرام اشکال ندارد اما در شرایطی که وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم باید مهار شود و همه دنبال منافع ملی باشند.

وی در ادامه به سامان دادن به بازار و مسائل مربوط به ارز و کسب و کار اشاره و اضافه کرد: نباید ورود زودهنگام به انتخابات داشت، یکی از مشکلات اقتصادی ما نقدینگی است و باید آن را هدایت کرد؛ همچنین باید در این شرایط به فکر پیشرفت بود تا متوقف نشود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه اقتصاد ملی زیر بناهایی دارد و باید از آن استفاده کرد، یادآور شد: نفت و گاز نعمت الهی است که به کشور ما عطا شده؛ در گذشته از این موارد غفلت کرده‌ایم اما الان باید زودتر وارد این حوزه شویم.

وزیر ارتباطات در دولت نهم به طرح‌های نیمه تمام نیز اشاره کرد که باید به اتمام برسند و افزود: باید اقتصاد کشور را در حوزه صنعت و کشاورزی بهبود بخشیم.

*سیاه‌نمایی‌ها برای کوبیدن افراد مطرح می‌شود

در ادامه برنامه محمدرضا خباز نماینده سابق مجلس نیز در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی و اینکه چگونه باید نقدهایی که سیاه‌نمایی می‌کنند را مدیریت کرد، اظهار داشت: سیاه‌نمایی برای این است تا طرف مقابل کوبیده شود اما این با نگاه دینی و نگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری مغایرت دارد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم تصریح کرد: فردی که در خود این توانایی را می‌بیند که خود را در این شرایط عرضه کند به توانایی‌های خود بپردازد و با دیگران کاری اما در عین حال می‌تواند نقد منصفانه هم داشته باشد.

وی بر همین اساس ورود به مسائل انتخاباتی را در حال حاضر زود دانست و گفت: همیشه 3 ماه قبل و بعد از انتخابات رکود بر بازار حاکم می‌شود؛ از این رو پرداختن به این مسائل و رسانه‌ای کردن آنها تنش ایجاد کرده و به بازار لطمه می‌زند.

خباز در پایان خاطرنشان کرد: باید از خود تحریمی پرهیز کرد و این کار دولت است؛ نباید اجازه داد چراغ‌های کارخانه‌ها تعطیل شود چراکه با حرف و شعار نمی‌‌توان مسئله اقتصاد را درست کرد.

به گزارش فارس در این برنامه یک نظرسنجی صورت گرفت که در آن گزینه تعامل و تدبیر در جلسات خصوصی بیشترین آمار این نظرسنجی را به خود اختصاص داد و کمترین گزینه نیز کشاندن احتلاف‌ها به رسانه‌ها و افکار عمومی بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها