کد خبر: ۸۸۶۱
زمان انتشار: ۱۷:۲۶     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری یمن تایمز، ائتلاف احزاب مخالف دولت در یمن در بیانیه ای اعلام کرد: روز سوم فوریه به عنوان روز خشم ملت انتخاب شده، زیرا مذاکرات ما با کمیته ملی مذاکره یمن به نتیجه ای نرسیده است.

"محمد صالح" سخنگوی این ائتلاف در این باره گفت: گروه ها و احزاب مخالف حکومت در مصر آماده برگزاری تظاهرات گسترده ضددولتی در روز پنج شنبه هستند. تظاهراتی که از گسترگی بالای برخوردار خواهد بود.

این در شرایطی است که "علی عبدالله صالح" رییس جمهور یمن جمعه گذشته از این ائتلاف خواسته بود در مورد خواسته های خود با حزب حاکم مذاکره کنند.

با این وجود،  "یاسین سعید نعمان" دبیرکل حزب مخالف سوسیالیست و یکی از اعضای این ائتلاف در این باره گفت: مذاکره تلف کردن وقت است. زیرا ما هیچ نشانه ای از سوی حزب حاکم در مورد تمایل برای شرکت در مذاکرات مشاهده نمی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خشونت خواسته ما نیست، بلکه حزب حاکم و دیکتاتور یمن از آن برای خاموش کردن مخالفان استفاده می کند.

همچنین مصری ها پس از شرکت در تظاهرات میلیونی روز گذشته نسبت به برپایی تظاهرات دیگری در روز جمعه هشدار دادند.

مخالفان حسنی مبارک که در تجمع بزرگ روز گذشته خود عروسک وی را در اقدامی نمادین به دار آویختند، با نامگذاری روز جمعه آینده به "جمعه کناره گیری" اعلام کردند بار دیگر در روز جمعه تظاهرات میلیونی برگزار خواهند کرد.

گفتنی است؛ سخنرانی 10 دقیقه ای حسنی مبارک مبنی بر کناره گیری از انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر مخالفان وی را راضی نکرد و مردم بلافاصله پس از پایان پخش این بیانیه با سر دادن شعار "باطل، باطل" خواستار کناره گیری فوری مبارک از قدرت شدند.

لازم به ذکر است در نهمین روز تظاهرات مردمی در مصر علیه رژیم مبارک عده ای از طرفداران رییس جمهور این کشور در مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون دولتی مصر، نیل تی وی تجمع کرده و در حمایت از وی شعار دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها