کد خبر: ۸۸۵۴
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
'سرگئي لاوروف' وزير امور خارجه روسيه در يك كنفرانس خبري در مسكو در واكنش به تداوم اعتراضات مردمي عليه رژيم حسني مبارك ،خواستار حل مسائل مصر بدون دخالت خارجي شد.
به گزارش ايرنا از مسكو، لاوروف امروز (چهارشنبه) در يك كنفرانس خبري به همراه 'آودرونيوس آژوباليس' وزير خارجه ليتواني گفت: تحميل هر گونه نسخه و اولتيماتوم از خارج بر دولت و مردم مصر را سودمند نمي دانيم.
وزير خارجه روسيه با بيان اينكه مصر شريك راهبردي روسيه و كشور كليدي در منطقه خاورميانه است، گفت: به همين دليل نسبت به رويدادهاي اين كشور بي تفاوت نيستيم و علاقمنديم كه مصر كشور باثبات ، شكوفا و دمكراتيك باشد و مسائل اجتماعي، اقتصادي و سياسي مصر هرچه سريعتر از راههاي مسالمت آميز حل و فصل شود.
وي افزود: تحقق اين امر بستگي به سياستمداران و مردم مصر دارد.
در جريان اعتراضات مردم مصر در شهرهاي مختلف اين كشور كه خواهان بركناري 'مبارك' هستند ، با سركوبي نيروهاي امنيتي اين كشور بيش از 300 تن كشته و هزاران نفر مجروح شده اند.
در ديدار وزيران امور خارجه روسيه و ليتواني، همكاري هاي دو كشور در چارچوب دوجانبه و نيز در چارچوب سازمان امنيت و همكاري اروپا كه ليتواني رياست دوره اي آن را برعهده دارد، مورد بحث و مذاكره قرار گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها