کد خبر: ۸۸۳۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۰۳ آبان ۱۳۹۱
اين روزها كه مشاجره لفظي و قلمي ميان مقامات عالي قواي مجريه و قضاييه آن هم به خاطر موضوع فرعي بازديد رييس جمهور از زندان اوين با اعصاب و روان مردم بازي مي‌كند، برخي از اعضاي قوه مقننه نيز با اظهار نظرهاي خود ‌آتش بيار اين معركه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني رجانيوز، در حالي كه رهبر انقلاب بارها مسئولان را از كشاندن اختلاف‌‌هاي خود به جامعه برحذر داشته تا آنجا كه به نقل از حضرت امام (ره) يادآور شدند: " امام بزرگوار در آن دوران بارها خطاب به مسؤولان می فرمودند كه در جلسات هرچه میخواهید بگویید اما آن را به جامعه نکشانید زیرا مردم گناهی ندارند" اما گويا برخي از مسئولان كشور عمل به اين خواسته امام و مقام معظم رهبري را به مصلحت نمي‌دانند!

درشرايطي كه مردم با مشكلات اقتصادي و گراني مايحتاج زندگي، دست و پنجه نرم مي‌كنند و در همين حال منتظر شنيدن اخبار اميدبخش از سوي مسئولان كشور هستند اما ماجراي تمايل غير معمول رييس جمهور براي بازديد از زندان اوين و حواشي ايجاد شده پيرامون آن توسط ديگر قوا، اين شائبه را در افكار عمومي ايجاد كرد كه گويا الويت‌هاي مقامات عالي ‌رتبه قواي كشور تغيير كرده است.

به اذعان كارشناسان در شرايط فعلي همان قدر كه برنامه رييس جمهور براي بازديد از زندان اوين آن هم در سال هفتم دوران رياست جمهوري غير منطقي بود، به همان ميزان نيز واكنش‌ مسئولان قضايي به اين درخواست عجيب بود.

 در اين ميان برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان قوه‌‌اي كه در راس امور است، به جاي ايفاي نقش اساسي خود براي جلوگيري از دامن زدن به اين فضاي مشاجره‌اي بين مسئولان، خود عامل افزايش اين مشاجرات و اختلاف افكني‌ها شدند.

روشن است كه نظرات شخصي يك نماينده گوياي نظر قوه قانون‌گذار كشور نيست اما آن زمان كه خبرگزاري رسمي مجلس شوراي اسلامي وظيفه خبري خود را افزودن هيزم آتش اين چنگ و دندان كشيدن‌هاي سياسي آن هم به طور يك سويه و عليه دولت مي‌داند، ديگر موضوع از نظرات شخصي يك يا چند نماينده فرا مي‌رود.

"سخنگوي هيات رئيسه مجلس: چرا بعد از ۷سال رئیس‌جمهور می‌خواهد به بازدید اوین برود"، " رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس  بایادآوری مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد: بازدید از زندان اوین، راه فرار رئیس‌جمهور از پاسخگویی به مردم"، "عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:بازدید از اوین، طرح رئیس‌جمهور برای فرافکنی مشکلات اقتصادی"، "رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی: شائبه انحرافی بودن بازدید احمدی نژاد از اوین مطرح است" عبارات مذكور تنها تعدادي از اخباري بود كه روز گذشته خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي به صورت يك سويه منتشر كرد.

البته خبرگزاري مجلس تنها به موضوع زندان اوين نيز بسنده نكرد و در كنار آن با انتشار اخباري مبني بر اينكه موضوع سوال از رييس جمهور هنوز به قوت خود باقي است و پتانسیل استیضاح حاجی‌بابایی وجود دارد، تيغ سوال و استضياح را به عنوان ابزار قانوني خود به رخ دولت كشيد.

رهبر معظم انقلاب در در اجتماع بزرگ مردم بجنورد اظهار داشتند: "از ناحيه‌ى مسئولين كشور هم، آنها اتحاد لازم را با هم داشته باشند؛ همدلى داشته باشند، برنامه‌ريزى داشته باشند، مسئوليت‌شناسى و مسئوليت‌پذيرى داشته باشند، تقصيرها را گردن هم نيندازند، حدود قانون اساسى را نسبت به خودشان حفظ كنند. قانون اساسى ما نقص ندارد، كمبود ندارد. نقش مجلس معلوم است، نقش دولت معلوم است، نقش رئيس جمهور معلوم است، نقش قوه‌ى قضائيه معلوم است؛ هركدام وظائفى دارند، بايد به وظائفشان عمل كنند؛ با هم همدلى كنند، با هم همراهى كنند، با هم همزبانى كنند. «پس زبان همدلى خود ديگر است / همدلى از همزبانى بهتر است».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها