کد خبر: ۸۷۸۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
شهروندان سوری با محکوم کردن بمب‌گذاری دمشق تاکید کردند این حملات مردم را برای مقابله با توطئه‌ها و دفاع از کشور متحدتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار فارس از دمشق، گروهک‌های تروریستی مسلح روز گذشته اقدام به بمبگذاری در یکی از خودروهای موجود در میدان «باب توما» در دمشق کردند که براثر آن 13 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در این راستا خبرنگار فارس در دمشق با شماری از شهروندان سوری که در زمان وقوع انفجار در میدان باب توما بودند، گفت‌وگو کرد و نظر آنها را درباره این حملات تروریستی جویا شد.

سوریه خط قرمز و اسد همچنان رئیس جمهور ماست

یک شهروند سوری در این باره گفت که داشتم خودرو خود را پارک می‌کردم که این انفجار روی داد و مردمی را دیدم که در همان دم فوت کردند و افرادی که زخمی شدند. من می‌خواهم به کسانی‌که دست به چنین اقدامات جنایت‌باری می‌زنند بگویم که ما ایستاده‌ایم و به مقاومت خود ادامه می‌دهیم، چون سوریه خط قرمز ماست و بشار اسد همچنان رئیس جمهوری این کشور خواهد بود.

                                      ما در برابر توطئه‌ها همچنان ایستاده‌ایم

یک شهروند دیگر در این باره گفت: هنگام انفجار در خانه بودم، وقتی صدای انفجار را شنیدم به بیرون دویدم، نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است، شهدا و مجروحانی را دیدم که روی زمین افتاده بودند و آثار خونی که به خاطر این انفجار ترویستی همه جا را پر کرده بود. آنها(تروریست‌ها) هرکار هم انجام دهند، نمی‌توانند ما را به وحشت بیاندازند و ما در برابر توطئه‌های آنها ایستاده‌ایم.

          هدف واقعی تروریست‌ها از آتش‌بس، جمع کردن نیروهای پراکنده است

همچنین یک شهروند دیگر که هنگام انفجار در میدان باب توما بود، گفت: آنها می‌گویند که نظام با آنها گفت‌وگو و مذاکره نمی‌کند و تلاشی جهت یافتن راه‌حلی برای بحران نمی‌کند و ادعا می‌کنند که آنها خواستار آتش‌بس و توقف خشونت‌ها هستند، در حالی‌که هدف واقعی آنها از این آتش‌بس تجدید قوا و گردآوردن و فراخواندن مجدد نیروهای پراکنده و متفرقه‌شان است.

                                        همچنان از کشورمان دفاع می‌کنیم

اما پدر «گابریل داوود»، از اسقف‌های ارتدوکس سوریه در گفت‌وگو با فارس گفت: تصور نمی‌کنم کلمات و عباراتی چون محکوم کردن و رد کردن کلمات مناسبی برای توصیف وضعیتی باشد که سوریه این روزها به خاطر اقدامات تروریستی و غیرانسانی با آن مواجه است.

وی افزود: انفجار روز گذشته «باب توما» وحدت ملی سوریه را هدف قرار داد، آن هم در ساعاتی که اوج رفت و آمد به شمار می‌آمد و بسیاری از مردم نمازگزار در حال خروج از مسجد یا کلیسا بودند، اما این تروریست‌ها بدانند که هیچ‌گاه نمی‌توانند ما را به وحشت بیاندازند، چون ما همچنان ایستاده‌ایم و با یکدیگر در برابر این بحران متحد هستیم تا از کشور عزیزمان دفاع کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها