کد خبر: ۸۷۶۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۰     ۱۱ بهمن ۱۳۸۹
در حالی که رییس رژیم صهیونیستی نبود دموکراسی در مصر را بهتر از به قدرت رسیدن یک رژیم مذهبی در این کشور می‌داند، اسراییل با ارسال نامه‌ای محرمانه به آمریکا و چند کشور اروپایی سرکوب مخالفان حسنی مبارک را راه حل برقراری ثبات در مصر خوانده است.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، رئیس رژیم صهیونیستی درباره به قدرت رسیدن حکومت اسلام گرا در مصر به شدت ابراز نگرانی کرد .
بر اساس گزارش العالم، شیمون پرز در مراسمی با حضور سفرای جدید برخی از کشورها گفت: نبود دمکراسی بهتر از به قدرت رسیدن یک رژیم مذهبی در مصر است.
وی افزود: ما همواره برای حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر احترام قائل بوده و هستیم و بابت خدماتی که به اسرائیل کرده از او متشکریم چون او صلح را در خاورمیانه حفظ کرده است.
پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر عزیمت حسنی مبارک به شرم الشیخ منتشر شده بود.
درهمین حال منابع مصری گزارش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در دیدار با حسنی مبارک در شرم الشیخ تا او را برای حفظ قدرت تشویق کنند.
اسرائیل خواستار حمایت جدی و همه جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا از رژیم مبارک شده است.
اسرائیل در نامه‌ای محرمانه به امریکا و چند کشور اروپایی، سرکوب مخالفان حسنی مبارک را راه حل برقراری ثبات در مصر خوانده است.
بر اساس  گزارش پرس‌تی‌وی، اسرائیل در نامه‌ای محرمانه به آمریکا و چند کشور اروپایی، از غرب خواسته است برای سرکوب جنبش مردمی در مصر تدبیری بیندیشند، زیرا منافع غرب اقتضا می‌کند که ثبات در مصر برقرار باشد.
در همین حال، صدها جهانگرد اسرائیلی که به مصر سفر کرده بودند، در پی خیزش مردمی علیه حکومت حسنی مبارک، به اسرائیل بازگشته‌اند. گزارش‌ها حاکی‌ست؛ این جهانگردان با دو پرواز به سرزمین‎های اشغالی بازگشتند.
جهانگردان اسرائیلی پس از بازگشت به سرزمین‌های اشغال‌شده، از فضای رعب و وحشت در مصر سخن می‌گفتند.
برخی از آنان می‌گفتند به مدت چند روز جرئت نداشتند از اتاق خود در هتل بیرون بیایند.
بعضی از این جهانگردان نیز می‌گفتند، هنگامی که از هتل بیرون می‌آمدند، شماری از معترضان مصری به سمت آنان حمله‌ور می‌شدند و تا جلوی هتل آنان را تعقیب می‌کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها