کد خبر: ۸۷۴۷۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
صراحت لهجه و تناقض گویی،کلاس درس را به سیاست خارجی کشاند؛
این اولین بار نیست که این خانم نظرات مخالف هم و متناقض را مطرح می کند و یک جا حرف از خشونت و اعتراض می زند و یک جای دیگر اعتراض را محکوم می کند و.... صراحت لهجه ایشان بعضاً کار دست او می دهد و ناخواسته در یک جلسه حرف های متناقض مطرح می کند. شاید هم تمرکز لازم را روی مباحث ارائه شده خود نداردو هر چه به فکرش می رسد را بیان می کند.
بولتن نیوز: خانم فاطمه هاشمی که در دانشگاه آزاد، درسی با عنوان نفت را تدریس می کند، بعضا در هنگام تدریس در مورد سیاست خارجی، سیاست داخلی نظام و وضع مسلمانان در جهان اسلام مباحثی را مطرح می کند.
نکته جالب در این مباحث، تناقض ها وبی ربط بودن بسیاری از موضوعات است مثلا یک جا از اعتراض مسلمانان دفاع کرده که باید مقابل توهین های غربی ها اعتراض کنند و حتی چند غربی ها را بکشند و بگیرند .... اما جالب است که در جای دیگری در مخالفت با فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران در اول انقلاب موضع گرفته و آن را اشتباه خوانده است.



موضوعات دیگری را نیز مطرح کرده که با تناقض های مختلف همراه است و البته ربطی هم به درس نفت ندارد، با نوعی عدم تمرکز و صراحت لهجه سعی دارد که نکات مختلفی را مطرح کند و بیشتر به فکر نتایج و علایق ذهنی خود است تا آنها را به شکل های مختلف مطرح کند و.....
وی اخیرا مطالبی را در محورهای زیر ارائه داده است:
-    مسلمانان جهان آگاه شده اند و به دنبال حقوقشان هستند و غربی ها نمی خواهند که مسلمانان به حقوق خودشان واقف شوند.
-    در تلویزیون جمهوری اسلامی دو تا هنرمند را آورده اند و آنها می گویند درست است که غربی ها به پیامبر (ص ) ما  توهین کرده اند اما نباید خشونت به خرج بدهیم. من معتقدم اگر4نفر ازسفرای آمریکا را مسلمانان می کشتند اینها جرات نمی کردند از این کارها بکنند. این سفیر برای شلوغ تر کردن اوضاع لیبی وارد آن کشور شده بود. مگر خود آمریکایی ها خشونت ندارند؟ مگر بن لادن را بدون محاکمه نکشتند؟ جواب خشونت راباید با خشونت داد. خشونت در جای خودش مناسب است. مگر پیامبر (ص) در جای خودش جنگ نکرد؟ اینکه دولت ها بروند سفیری را بکشند اشتباه است ولی اگر مردم به صورت خودجوش این کار را بکنند دیگر غربی ها به خودشان جرات نمی دهند تا هر کاری که دلشان می خواهد را بکنند.
کشور ما قربانی های زیادی را به خاطر خشونت امپریالیزم و جامعه جهانی داده است. ما نباید خودمان خشونت کنیم ولی اگر کسی هم خشونت کرد نباید مخالفت کنیم و محکوم کنیم، ولی باید با زرنگی بگوییم افکار عمومی جهان اسلام جریحه دار شده است.
ـ قدرتهای غربی و آمریکا دنبال بهتر کردن اوضاع لیبی نیستند.
ـ قانون و بیانیه های  سازمان ملل را 5 کشور قدرتمند دنیا صادر می کنند. جامعه جهانی عدالت محور خوب است. این که آقای احمدی نژاد می گوید ساختار سازمان ملل عادلانه نیست حرف جدید نیست. 50 سال است که این حرف ها مطرح است.
ـ مرسی در تهران به نفع خودش بازی کرد. مرسی معتقد است باید کشورش را حفظ کند. این را فهمیده که کشورش در التهاب است. پس نباید اجازه بدهد که کشورش از دست برود. او میان یهودی، مسلمان و مسیحی تفاوتی نمی گذارد... قرار بود بعد از این کنفرانس اجلاس آژانس حکام انرژی اتمی برگزار شود، فقط کوبا به ایران رأی مثبت داد. مصر و تونس و بقیه که در تهران آمده بودند رأی ممتنع دادند. اینکه ما اینقدر برای حضور روسای این کشورها در تهران تبلیغات کردیم.... اگر ما یک وزارت خارجه درستی داشتیم با این کشورها لابی و معامله می کردیم تا برای ما نتیجه مثبت سیاسی و اقتصادی داشته باشد.
ـ فاطمه هاشمی در مورد تصرف سفارت انگلیس توسط دانشجویان اظهار داشت: این کار اشتباهی بود و (حضرت) آیت الله خامنه ای هم در سخنرانی اش گفت که این کار اشتباه بود. وی در ادامه با تناقض آشکار با نظرات ابتدایی اش می افزاید: من معتقدم که گرفتن و ریختن به سفارت آمریکا هم اشتباه بود.
البته این اولین بار نیست که این خانم نظرات مخالف هم و متناقض  را مطرح می کند و یک جا حرف از خشونت و اعتراض می زند و یک جای دیگر اعتراض را محکوم می کند و.... صراحت لهجه ایشان بعضاً کار دست او می دهد و ناخواسته در یک جلسه حرف های متناقض مطرح می کند. شاید هم تمرکز لازم را روی مباحث ارائه شده خود نداردو هر چه به فکرش می رسد را بیان می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
متأسفانه اصلاح طلبان بر دانشگاه آزاد سيطره دارند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها