کد خبر: ۸۷۱۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
یک نشریه آمریکایی اقدام به چاپ نتایج یک نظرسنجی جدید از مردم مصر کرده که آمار منتشر شده حکایت از تغییر نظر مصری های درباره ایران و تمایل آنها برای گسترش ارتباطات قاهره-تهران دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، در این نظرسنجی که 812 نفر از مردم مصر که نیمی از آنها زن بودند حضور داشتند پرسشی های مختفی مطرح شد و در نهایت مشخص شد که مردم مصر نظری مثبت درباره ایران دارند.

این نظرسنجی توسط موسسه "گرین برگ کوئین لان روزنر" انجام گرفت و مشخص شد که 65 درصد مردم مصر از احیای روابط ایران و مصر حمایت می کنند.

برهمین اساس 61 درصد از مردم مصر نیز ازبرنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند و 87 درصد نیز معتقد بودند که مصر نیز باید از برنامه هسته ای برخوردار باشد.

این در حالی است که در آگوست سال 2009 فقط 41 درصد از مردم مصر از برنامه هسته ای ایران حمایت می کردند.

بر اساس گزارش فارین پلیسی، 62 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند معتقدند که ایران دوست مصر است .

نکته جالب در مورد این نظرسنجی آن بود که 74 درصد از مردم مصر با رابطه قاهره و تل آویو موافق نبودند. و این در حالی است که در آگوست سال 2009 میلادی این میزان فقط 26 درصد بود.

برهمین اساس 77 درصد نیز معتقد بودند که پیمان صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی دیگر برای قاهره فایده ای ندارد و 30 درصد نیز از راه حل تشکیل دو کشور برای پایان دادن به مناقشات خاورمیانه حمایت می کردند.

با این حال 68 درصد از آنها نظر خوبی در باره شیعیان نداشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها