کد خبر: ۸۷۱۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
به نظر می‌رسد حامیان اوباما با انتشار شایعاتی در خصوص احتمال توافق بین ایران و ایالات متحده تا پیش از انتخابات، در حال تلاش برای ترمیم چهره مخدوش وی نزد مردم آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر می‌رسد دستگاه تبلیغاتی مرتبط با باراک اوباما که این روزها با کاهش شدید رای خود در برابر رقیب جمهوری‌خواهش مواجه شده، تا آنجا برای اولین بار در آمار گالوپ از میت رامنی عقب افتاده است، به فکر آن افتاده تا با شایعه‌پراکنی و تدوین پیروزهای‌ خیالی برای وی در عرصه سیاست خارجی، بر آرای خود بیفزاید.

در حالی که تنها پانزده روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی است، یک کارشناس سیا به نام «رضا کاهیلی»، مدعی شده است که ایران و ایالات متحده در آستانه انتخابات آمریکا به یک توافق رسیده‌اند که بر اساس آن ایران تا پیش از برگزاری انتخابات از توقف موقتی غنی‌سازی اورانیوم خود خبر خواهد داد تا در مقابل از اوایل سال 2013، تحریم‌های غرب بر ضد ایران لغو شود.

نشریه اگزماینر ضمن انتشار خبر فوق، مساله را با «فرانک گافنی»، بنیان‌گذار و رئیس «مرکز سیاست امنیت» مطرح کرده است. وی مدعی است که یکی از نزدیک‌ترین مشاوران اوباما به‌نام «والری جارت» که طرفدار ایران است، خواهان آن است که فشار تحریم‌ها از ایران برداشته شود.

گافنی بر این باور است که این تلاش، تلاشی ناامیدانه از سوی باراک اوباماست تا بتواند محبوبیت خود را در آستانه انتخابات افزایش دهد.

این گزارش مدعی شده است که با توجه به معافیت‌های گسترده‌ای که بر تحریم‌ها اعمال شده است، این تحریم‌ها تنها توانسته‌اند اقتصاد مردم ایران را به خطر اندازند، نه برنامه هسته‌ای این کشور را.

اگزماینر صحت این شایعه را تایید نکرده است اما مدعی شده که دولت اوباما به مذاکره با ایران اشتغال دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها