کد خبر: ۸۶۷۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
از "م.ز" كه اخيرا سخنگوي دستگاه از آزادي وي به قيد وثيقه 500 ميليارد توماني خبر داده، چه مي‌دانيد، سوابق وي به عنوان ميلياردر افسانه‌اي ايران چيست؟ در اين گزارش به بررسي بخشي از سؤالات و ابهامات درباره م.ز پرداخته‌ايم.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، چند ماه پيش در جريان پيگري پرونده متهمان فساد بزرگ 3 هزار ميلياردي نام ديگري با عنوان م.ز به عنوان بزرگترين بدهكار بانكي در رسانه‌ها منتشر و ماجرا تا آنجا پيش رفت كه وي به "مه آفريد 2 " شهرت يافت.

مدتي نگذشته بود كه رسانه‌ها از دستگيري وي خبر دادند و اين در حالي بود كه حتي اجازه‌اي براي انتشار نام كامل م.ز نداشتند.

اما سي و سومين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه كه با ايام بازداشت اين بدهكار بانكي مصادف شده بود، فرصت خوبي براي طرح اين مساله با دادستان كل كشور ايجاد كرد و خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد بازداشت مه آفريد 2 از سخنگوي دستگاه قضايي كشور اطلاعات بيشتري را جويا شد.

اما جالب اينكه حجت‌الاسلام محسني‌ اژه‌اي در پاسخ به اين سوال اظهار داشت:‌ "من اين پرونده‌ها را از قول شما خبرنگاران مي‌شنوم، مه آفريد 2، سلطان گوشت و... اين پرونده‌ها محلي براي پيگري ندارند!"

البته دادستان كل كشور در ادامه افزود: قوه قضاييه براي پيگري پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي عزم جدي دارد و از كوچكترين تخلفي به راحتي عبور نمي‌كند.

* رمز گشايي سخنگوي دستگاه قضا در مورد م.ز

اما سرانجام م.ز به عنوان يكي از اخلال‌گران اقتصادي كشور كه در بازداشت به سر مي‌برد، به قيد وثيقه آن هم به مبلغ 500 ميليارد تومان آزاد شد و تا اعلام اين خبر از سوي سخنگوي دستگاه قضا، به صورت رسمي از نام م.ز رمزگشايي نشده بود.

در نهايت دادستان كل كشور در سي و هفتمين نشست خبري با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران كه نام كامل م.ز را به زبان آورد و جوياي علت آزادي وي شد، گفت: "فردي كه شما به او اشاره كرديد(م.ز) به قيد وثيقه 500 ميليارد توماني از زندان آزاد شده‌ است" و اين در حالي بود كه پيش از اين هيچ مقام رسمي قضايي به صورت رسمي اظهارنظري درباره م.ز نكرده بود.

* م.ز كيست؟

م.ز سرمایه‌داري است كه بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده، گوی سبقت را در فعالیت‌های اقتصادی از متهم به اختلاس 3 هزار میلیاردی نيز ربوده بود.

امیر خسرو آریا كه با حضور در صنعت فولاد و فوتبال شناخته مي‌شد، در حالی برای پرونده 3 هزار میلیاردی در زندان به سر می‌برد كه یكی از هم صنفان وی در صنعت فولاد و فوتبال، تا همين چند وقت پيش مشغول گسترش فعالیت‌های خود بود.

در پی انتشار خبر بازداشت م.ز در رسانه‌ها، این سوال در افکار عمومی پیش آمد که صاحب ثروت افسانه‌ای ۱۲ هزار میلیارد توماني کیست و چگونه و با حمایت چه کسانی و با کدام رانت، صرفا طی ۱۰ سال به یک کلان‌ سرمایه‌دار تبدیل شده است؟

برای پاسخ به سوالات متعدد در مورد م.ز در ادامه مروری بر فعالیت‌ها و سوابق این ابر‌سرمایه‌دار خواهيم داشت.

"م.ز”‌ اولین بار نام وي تحت عنوان "خریدار خودروی شخصی رئیس‌جمهور” بر سر زبان‌ها افتاد، از چند سال قبل با استفاده از برخي رانت‌ها موفق به اخذ وام‌های کلان بانکی شد و خود را وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور كرد البته هيچ وقت به طور رسمي خريداري خودروي رئيس‌جمهور توسط م.ز تاييد نشد اما خبري كه در اين رابطه در رسانه‌ها منتشر شد، هيچ‌گاه تكذيب هم نشد.

این فرد جزو ۱۰ کلان سرمایه‌دار کشور به حساب می‌آید که ۳۴ و ۳۰ درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختیار دارد؛ خرید سهام این دو بانک در حالی توسط این فرد انجام شد که وی به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران به سیستم بانکی کشور مطرح است.

فروردین ۱۳۹۰ بود که هفته‌نامه "۹ دی” متعلق به حمید رسایی از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم با انتشار مطلبی درباره "خریدار خودروی شخصی دکتر احمدی نژاد” به میزان اموال و دارایی‌های "م.ز” اشاره کرد و بدون ذکر نام وی نوشت: "شنیده شده فردی که اسفند ماه سال گذشته خودروی شخصی رئیس جمهور را به قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و به منظور تأمین مسکن معلولان به مزایده گذاشته شده بود، خرید.

وي در ابتداي آغاز فعاليت اقتصادي خود، تنها دارائی‌اش یک سوله بوده که به عنوان انبار و کارهای کوچک صنعتی استفاده می‌کرده است. به تدریج نامبرده از طریق ارتباطات مختلف با برخي چهره‌هاي ذي‌نفوذ و صاحب منصب، به ثروت کلانی دست پیدا می‌کند. وی در حال حاضر ۳۰درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی آتا را دارد.

گفته می‌شود وی که جزو ۱۰ سرمایه‌دار برتر کشور است و در کارخانه‌های فولاد سهام دارد اما در عین حال قریب به يك هزار و 200 میلیارد به شبکه‌های بانکی كشور بدهکار است، با هماهنگی يك فرد خاص و کمک يك از مقامات كشور ترکیه توانست امتیاز تاسیس و مدیریت شرکت هواپیمایی (آتا) را بگیرد.”

سال گذشته، دایره حقوقی بانک "م ” که گفته می‌شود صدها میلیارد تومان طلب معوق از این فرد دارد حکم جلب وی را گرفت.



"م.ز"به مدد رانت‌های خاص و وام‌های کلان بانکی، به بازارهای مالی و صنایع بزرگ کشور مانند خودرو ، فولاد و معدن راه پیدا کرده و همه کاره یکی از واحدهای شرکت بزرگ ساخت خودرو در کشور و نزدیک به ۱۰ شرکت مهم فولادی می‌شود و اکنون نیز در اوقات فراغت خود به سراغ فعالیت‌های گردشگری نیز می‌رود.

بر اساس اخبار منتشره از م.ز در رسانه‌ها، وی که ارتباطات عمیق و گسترده و استراتژیکی با یک جریان خاص اعتقادی، فرهنگی و سیاسی دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تاسیس یک شرکت هواپیمایی را به دست آورد؛ نفوذ این فرد در یکی از بانک‌های تازه تاسیس کشور به گونه‌ای بود که این بانک که سرمایه آن کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار بود، برای نامبرده که صاحب دو کرسی هیات مدیره آن است ضمانت‌نامه‌ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار در وجه یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت صنایع صادر کرد که کاملا خلاف قانون است.

از همان ابتدای انتشار اخبار مربوط به فساد بزرگ بانکی در کشور، مشخص بود که دامنه و زوایای فراوان این اتفاق، پس لرزه‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت که از جمله آخرین آنها، برکناری مدیران عامل دو بانک خصوصی گردشگری و سامان بود.

*خريد سهام 2 بانك خصوصي توسط م.ز

با مراجعه به اسناد و برخی اطلاعات، مشخص می‌شود "م.ز" پس از کسب درآمدهای فراوان از طریق ورود به حوزه اقتصادی به خرید سهام بانک‌ها برای اعمال نفوذ در این حوزه روی آورد و اکنون بخش قابل توجهی از سهام بانک خصوصي "س" و "گ" را در تصاحب خود دارد؛ هرچند مدیران عامل این دو بانک در قضیه فساد بزرگ کنار رفته‌اند اما به نظر می‌رسد هنوز ماجرای حضور پشت پرده این فرد و تلاش‌هایش برای کمک و هدایت هدفمند گروه آریا مغفول واقع شده است.

وي همچنین ضمن برقراری پیوند عمیق با نزدیکان يك چهره جنجالی که موجب سفرهای چندین باره برخي از مسئولان اجرايي به کارخانجات تحت مالکیت وی شده، همراه با يك آقازاده اقدام به ثبت و تاسیس شرکتی گردشگری کرده تا با سوء‌استفاده هر‌چه بیشتر از رانت‌های دولتی بتواند سرمایه‌گذاری‌های مشترک بیشتری را انجام دهد.

بنابر برخي اخبار شرکت ایران خودرو تبریز نيز توسط "م.ز" تصاحب شده است که برخی سایت‌ها‌ با انتشار گزارشاتی نوشته بودند که "لابی‌های سیاسی جواب داد؛ وانت پیکان‌ها روی دست صاحب متنفذ هزاران میلیاردی‌اش باد نکرد تا ایران خودروی تبریز به آغوش صنعت بازگردد!" م.ز حتی توانست بر اين مساله كه اعلام شده بود "وانت پیکان” غیر استاندارد است، غلبه كند و وانت پیکان تولید شده در تبریز را بدون آنکه درباره تبعات این کار بیاندیشد، مجددا راهی خیابان‌های کشور كند.

*اخذ تسهيلات 600 ميليارد توماني به اسم كارخانه ف.گ به كام ...

م.ز  در یکی از آخرین اقدامات خود در سال گذشته، تلاش کرد کارخانه ف.گ تبریز که در بناب واقع شده و به بهانه تامین مواد اولیه مورد نیاز آن درخواست شمش کرده، به قیمت بسیار بالایی به یک هولدینگ بانکی تازه‌تاسیس بفروشد.

این بدهکار بانکی برای احداث این کارخانه حدود يك هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اخذ کرده اما آنگونه که کارشناسان گفته‌اند، کارخانه مذکور را با هزینه‌ای کمتر از ۷۰۰ میلیارد تومان و البته با بهره‌مندی از خدمات مشاوران و پیمانکاران غیر مطرح بخش فولاد ترکیه و با استفاده از تجهیزات فرسوده و تکنولوژی قدیمی در موقعیتی بسیار نامناسب به دلیل دوری از منابع و معادن بنا کرده است.

در ادامه وي در مرداد ماه سال ۹۰ خواستار واگذاری سهمیه ماهانه ۶۵ هزار تن شمش تولید کارخانه ف.خ شده بود که با وجود موافقت يك جريان انحرافي به دلیل انتشار اسناد آن در رسانه‌ها، عملیاتی نشد اما وی در نهايت، تقاضای خود را برای دریافت ۵۰۰ هزار تن شمش تولیدی کارخانه مذکور مطرح کرد که از مابه‌التفاوت ۱۳۰ تومانی قیمت آن در بازار، رقم کلانی به دست می‌‌آید.

در حالی با این تقاضا موافقت شده که مسئولان وزارت صنایع نسبت به تبعات واگذاری حدود ۷۰ درصد تولیدات كارخانه ف.خ هشدار داده و این اقدام را به دلیل افزایش نرخ بیکاری ناشی از نابسامانی وضعیت ۷۰ کارخانه که قطعا نمی‌توانند با ۳۰ درصد تولیدات باقیمانده فعالیت کنند و همچنین اخلال در شبکه تولید کشور، مغایر با مصالح ملی دانستند.

*م.ز شكار پنجه شاهين دستگاه قضايي

در انتها اينكه سرانجام م.ز با همت و قاطعيت دستگاه قضايي در چنگال قانون گرفتار شده هر چند كه فعلا حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي از آزادي موقت م.ز با قید وثیقه 500 ميليارد توماني خبر داده، اما افکار عمومی منتظر اقدام جدی دستگاه قضایی در رسیدگی به تخلفات نامبرده و حامیان پشت پرده او و اجرای عدالت در خصوص ویژه‌خواری است که با کمک‌های برخي مدعيان مبارزه با فساد و رانت‌خواری، ثروت هنگفتی را به‌صورت بادآورده به دست آورده است.

گزارش//مليحه پژمان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
وحید
UNITED KINGDOM
۱۶:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۴۳
۲۶
این م ز شما الان برای 12هزار نفر شغل ایجاد کرده است بعبارتی حدودا 36000نفر روزیشان توسط کارگاه ایشان تامین میشود لطفا این قسمت داستانتان را هم بنویسید
پاسخ
فري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
اگربانكهاازهرايراني اين مقدارپول طلبكارباشندديگردولت نيازي به ايجاداشتغال نخواهدداشت
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
یه اقایی از پولدارها میدزدید میداد به فقرا بعد میگفت یک گناه میکنم ده ثواب میبرم.
10-1=9
هه هه
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۴۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
شما که از اونور خاطر خاشی ای کاش خبرداشتی من با یکدهم این پول هم میتونم 40هزار نفرو بفرستم سره کار البته شاید وحید رونفرستم اونور
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۴۲
۳
م - ز یا ف - گ شما هم بلاخره جرات اشاره به اسمها رو پیدا نکردید .
پاسخ
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۲۴
۱۷
هرکی این خبرو نوشته معلومه خیلی تازه واره ده یکی میاد زحمت میکشه چندین کارخانه می زنه چندتا شرکت میزنه حدود 100هزار کار می کنن شما هم نوشتید م.ز یک فساد اقتصادیه این کارا رو میکنید که همه سرمایه دارها از کشور میرن اینم شد قانون سرمایه دار و بگیری که چرا تو چند تا شرکت داری ادم خندش میگیره
پاسخ
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
هر کاری باید از راه درست باشه.
نمیشه من بیام به نا حق یه پول بزرگی رو بدزدم باهاش کار خیر کنم.
این میشه پولشویی
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
جدی میگی داش بهزاد شما از قانون و اقتصاد و رانت ورابطه چه درکی داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۱۲
این آقای که شما می فرمائید زحمت کشیده کارخانه ساخت چندین نفر در آنجا کار می کند بفرمائید این آقای که 15 سال پیش هیچ نداشته این ثروت را از کجا در آورده مثل اینکه دست شما هم در کار بورده
پاسخ
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۷
مشکل ایران اینه که سرمایه دارهاش به نسل دوم هم حتی نمیرسن ما صبر میکنیم تا طرف حسابی غول بشه حالا که میتونه کاری تو صنعت انجام بده چنان بلائی بسرش می آوریم که ناچارا با باقی سرمایه از کشور خارج میشود بعد منتظر نفر بعدی میشیم
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۱۴
مطمعنم جای وی در بهشت هست چرا که به هزاران کارگر و خانواده های انان یناه داده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱۶
۵
خدا وكيلي! ملت رو جيگر! حساب كرديد. اين چه طر اطلاع رسانيه؟!
م.ز م.ز م.ز م.ز م.ز ......
خب كه چي؟
پاسخ
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
همان زنوزی تبریز است
lیک رزمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
سلام اولآ همه بایدخجالت بکشند ازشهداوجانبازان وامت شهیدپرور عزیزانیم هرکی پیروعلی نبایدبترسد مال دنیاچرک دست دزدن محاکمه علتی بکنیید وانهااگرمحکوم شدن مجازات بشوندتابقیه ازاین کارها عبریت بگیرند ولی عدم افشای حقایق تشویق بدزذی وخلاف کاری هرکه این مخفی کارهای راانجام بدهد شریک انهاسیت درود علی وپیروانیش
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
.... نیست؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
خودشه!
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
راستی 12/000/000/000/000
خمسش خیلی میشه مگه نه
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
م.ز یا م.ر؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
من نمی دونم این آقا کیست و وابسه به کدام گروه و حزب سیاسی می باشد. خدا نکنه یکنفر پول دار باشه حالا در جهت خلاف ما پول خرج کنه . دیگه بدبخت میشه حالا اگر هم زحمت کشیده باشه دیگه کارش تموم هست. اگر بیل گیتس ایران بود چه بلایی به سرش می آوردید.
حالا نمی گوئیم ایشان درستکار یا خلافکار بوده اما باید دید برای چند نفر اشتغال ایجاد کرده اگر هم خلافی انجام داده باید اشتغالزایی وی رو در نظر گرفت . اگر فقط پول جابجا کرده باید مجازات بشه
پاسخ
mani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
میشه یکی بگه این گرونی و تورم و بازار خراب ارز و هزار و بدبختی دیگه از کجا آب می خوره ؟
اگه خود آقایون دستشون تو کار نباشه م ز و ع ر و ب ب و ا م اینا از کجا می یان >
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
قوه قضاییه خیلی فشل...باید انقلابی تر برخورد کنن....باید در حوزه برخورد با مفشد از چینی ها یاد بگیریم که چقدر با اقدار وارد شدن و الانم از بزرگان اقتصادی دنیا هستن...به نظر من باید از ظرفیت خبرگان رهبری برای امور قضایی بیشتر استفاده کرد چون هم خبره به امور فقهی و قضایی اسلامند و هم خبیلی پاک تر و مقتدرتر از یرخی بچه های قوه قضاییه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
قوه قضاییه خیلی فشل...باید انقلابی تر برخورد کنن....باید در حوزه برخورد با مفشد از چینی ها یاد بگیریم که چقدر با اقدار وارد شدن و الانم از بزرگان اقتصادی دنیا هستن...به نظر من باید از ظرفیت خبرگان رهبری برای امور قضایی بیشتر استفاده کرد چون هم خبره به امور فقهی و قضایی اسلامند و هم خبیلی پاک تر و مقتدرتر از یرخی بچه های قوه قضاییه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
اخیرا افتادین به جون سرمایه دارها جریان چیه؟پول یارانه کم آوردین یا.....یا.....
پاسخ
کامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
همان زنوزی تبریز است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
البته ایشان همه کارکنانشان را فقط سفارشی جذب میکردند نه دارای تخصص و شایستگی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
اسمش:
محمدرضا زنوزی مطلق
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
م ز همان مرد زحمت کش است !!!! بخاک باباش قسم!
کار کردن تعدادی گارگر زمینه امنی برایش ایجاد می کند داداش من
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
چند سوال تعجب برای من بی جواب مانده ۱ =چراسازمان مالیاتی سوال نکردن درعرض مدت کوتاه چطور این سرمایه بدست اوردن ۲= بانک مرکزی حساب سالیانه کسری سرمایه راخبر نداشته اند ۳=بانک صادرات بیلان سالیانه ندارند۴فروش به بخش خصوصی پیگیری ندارد
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
سایت محترم خسته نباشید خبردست اول روز را شما سریع به اطلاع می رسانید دست مریزاد متشکرم سپاس
پاسخ
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
حالا حالا زوده که اعلام میکنید از این م / ز /تو مملکت ما زیاده سرش تو اخور چه کسی است اون مهمه چشم بسته غیب میگین ها ........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
ما آخر سر از کار بعضی از مردم در نیاوردیم تا دولت اینا را نگرفته می یاد نظر می ذارید که چرا نمی گیرنش حالا که گرفتنش می گید چرا گرفتنش آخه سادو لوحان عزیز این آقا سفره ای برای خودش پهن کرده که از این سفره خرده نوناش به کارگرا رسیده اصل غذا را خودش و آقا زاده هاش می خورن اگه به منم چند ملیارد وام بدهند منم اشتغال زایی می کنم پول که نمی خورم بعدم ارثیه باباش را نیاورده باهاش کارآفرینی بکنه پول بیت المال ما برای گرفتن یک وام 10 ملیونی لنگیم اونوقت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
aghaye zonozi hastan
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آقای "م.ز" یعنی آقای محمد زنوزی مدیر عامل باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هستن که در فصل قبل سرو صدای زیادی بابت حضور در لیگ برتر هم داشتند
پاسخ
رمضانی
UNITED STATES
۱۰:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
عزیزجان حالیت بشه که ایشون با این همه پول که خودتان میفرمایید جسارت به خرج داده کارهایی کرده که هم برا خودش باشه هم برا تعداد زیادی جوان و خانواده هاشون پی اونایی بگرد که فقط برا خودشان بردندو خوردند و رفتند و خواهند رفت اگه این همه پول دست تو بود واقعا میخواستی چیکار کنی توان مدیریتی اینهمه پول را داشتی الاایحال ایشون بدهکار است و موظف به بازگرداندن اصل و جرایم آن نیز میباشد ولی یکنقطه مد نظر باشد آن پول ها زمینه کاری بسیاری از جوانان را فراهم آورده که میتواند موجب رشد میهنمان باشد اگه ایشون قصد خیانت داشت الان که اینجانبود و آنهمه سرمایه را در جاهای مشخصی خرج نمیکرد عقل کل محترم اگه اینا نباشند میدونی چه اتفاقاتی در نظام اخلاقی اجتماع رخ میدهد بنده ایشون را نمیشناسم و نمیدانم کجایی ولی هر کسی که هست شخصیت مدیریت مالی بسیار عالی و قابل تحسینی دارد شاید بعضی از موانع اقتصادی نبود ایشون اصل پول را پرداخت کرده بود.
راهش پر رهرو
پاسخ
عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
م ز يا ف ك ببينيد شما هم جرعت نكردين اسمشو بيارين .....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
از سه هزار میلیار د چقدرش به مارسید که از این بخواد برسه.حداقل نگید تا کارخونه اش رو اداره کنه که مثل ماموت این همه کارگر و کارمند بدبخت رو نندازن بیرونو سرمایه اشون رو جمع کنن ببرن با خودشون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
عکست منو کشته ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ
داماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
مادرزن نيس؟خيلي شبيهه م.ز.=مادر زن
پاسخ
داماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
اگرمادر زن نباشدحتما مرد زنذليل است
پاسخ
داماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
چون نوشته شده شكارشده احتمالا
مرد زندگي است
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
عزیزان این فردی که دربره اش مقاله زدند بیش از 12000 نفر بطور مستقیم در کارخانه های ایشون اشتغال دارند که اغلب افراد تحصیل کرده هستن.حالا این پول راکد میبود دست دولت اتفاق خاصی می افتاد .جمع کنید این اراجیف را
پاسخ
امیررضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
با سلام این م.ز که میفرمایید جناب حاج.... هستند که مردم شریف تبریز قدردان زحمات ایشان هستند و از صمیم دل دعاگوی ایشان هستند.ایشان بر گردن حداقل ۱۵۰۰۰ جوان این مرز و بوم حق دارند و اسباب روزی حداقل ۵۰۰۰۰ نفر میباشند.سیستم قضا هر چه میخواهد بگوید ما .... را به خدا میسپاریم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
واقعا دنبال کلاهبردار میگردید برید داخل سازمان .... تهران قسمت ثبت ببینید جه پول هنگفت میبرن برید همه کارمندان را دستگیر کنید چون دولت دهم یعنی بخور ببر ولی باج خونه نبر از همه خودت قیمت بده هرکی هم چیزی گفت زنگ بزن بهشت زهرا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
من و شما هم اگر صدها ميليارد بهم وام بدهند ميتوانم هر كجاي اين كشور كارخانه بزنم. اينها سرمايه دار نيستند بلكه سرمايه خور هستند سرمايه هاي من و تو را كه به امانت دست بانك ها است با رانت بازي و باند بازي عده اي صاحب قدرت چپاول كرده و هر از گاهي تكه استخواني را جلوي ما پرت مي كنند كه فكر كنيم دارند خدمت مي كنند.
پاسخ
عباس
UNITED STATES
۱۰:۱۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
مگر بخش دولتی که سرمایه های هنگفت ایرانی ها را قصب و تصرف نمود به کجا رسید؟جمهوری اسلامی دست سرمایه داری دولتی (شوروی سابق) است.زنده باد حاج .....نابغه اقتصاد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
داداش اونو که من میشناسم.
....یه دیگه. هم محله ما هستش.
دفتر کارش هم نزدیک خونه ماست.با ما هم فامیله.
خیلی هم آدم خوبیه و فکرش فقط گسترش شغله و پیشرفت شهر و کشور خودشه.(نمونش همین هواپیمایی آتا که بهترین کیفیت رو توی ایران داره)
یه سری که نمیتونن پولی رو که این آقا بدست آورده (هر چند خیلی زیاده و یکمی غیر معقوله) رو ببینن واسه همین هی پاپیچش میشن. از این پولا خیلی خیلی گنده ترش دسته دولته ولی هیچ ......

اما در کل خیلی با این قضیه مخالفم که کسی یکدفعه ای این همه پول هنگفتی بدست بیاره و خودش و نسل اندر نسلشو با این پول تامین کنه. این اصلا از عدالت به دوره.
ازین بابت متاسفم واقعا
پاسخ
babak
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
این اقایی که نوشتین اقای ... هست ولی واقعا کاش امار کسانیکه تو شرکتهای این اقا کار میکنن رو بشه در اورد تا معلوم بشه ظلم کرده یانه - ولی اگه ورشکست بشه یک سوم شهر... بیکار میشه
پاسخ
سولاويسي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
از اين م . ز ها در اين مملكت زياد است ليكن هنوز به مرحله اي كه براي گردن كلفتها و سرمايه دارن پنهان مزاحمتي ايجاد كنند نرسيده است !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
هدف، وسیله را توجیه نمی کند اگه اشتغالزایی هم کرده باشه برای جیب خودش کرده و موقعیتش . دلش برای کسی نسوخته
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها