کد خبر: ۸۶۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه اعلام کرد که این کشور حاضر است طرح خود برای برون‌رفت از بحران سوریه را در اختیار نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه قرار دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور آمادگی آن را دارد تا طرح خود برای حل و فصل مناقشه در سوریه را در اختیار "اخضر ابراهیمی" نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه قرار دهد.

بوگدانوف گفت: آنطور که ما متوجه شده‌ایم، ابراهیمی فعلا هیچ طرح خاصی برای حل و فصل مناقشه در سوریه در نظر ندارد. البته وی دارای نقطه نظرات کلی در این خصوص است. در واقع نماینده سازمان ملل قصد دارد حداکثر تلاش خود را برای ادامه طرح "کوفی عنان" نماینده سابق و همچنین توافقات حاصله در نشست «گروه اقدام» در ژنو انجام دهد. 

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: در حال حاضر اخضر ابراهیمی در حال انجام مذاکراتی با همه طرفین درگیر در مناقشه سوریه و همچنین نقش آفرینان خارجی در این زمینه است تا دیدگاه و نظر دقیق تری از اوضاع سوریه و راه حل بحران در این کشور بدست آورد.

وی افزود: ما در مسکو در انتظار سفر ابراهیمی هستیم تا پیشنهادات خاص خود برای برون‌رفت از بحران سوریه را در اختیار وی قرار دهیم. 

چند روز قبل رسانه‌های گروهی غربی اطلاعاتی را منتشر کردند که بر اساس آن ابراهیمی طرح تازه‌ای برای حل و فصل مناقشه سوریه دارد که شامل اعزام 3 هزار نیروی حافظ صلح سازمان ملل به سوریه است.

نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در عراق اخبار مربوط به پیشنهاد وی برای اعزام نیروی حافظ صلح به سوریه را تکذیب کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها