کد خبر: ۸۶۲۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه خود را برای نبردی نهایی در شهر «القصیر» آماده می‌کند و به 4 هزار تروریست‌ موجود در این منطقه 48 ساعت فرصت داده تا سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.
فارس، شبکه المنار در گزارشی درباره اوضاع میدانی جاری در سوریه نوشت که ارتش این کشور خود را برای ورود به شهر «القصیر» آماده می‌کند و تروریست‌های مسلح این شهر را بین مرگ یا تسلیم مخیر کرده است.

این گزارش می‌افزاید: ارتش سوریه روز گذشته 6 عملیات را در این شهر به اجرا گذاشت که فرار شماری از تروریست‌های مسلح به لبنان را به دنبال داشت.

در این راستا یک منبع آگاه نظامی به المنار تاکید کرده است که ارتش سوریه درصدد پیاده کردن نقشه‌ای است که از یک هفته پیش آن را ریخته بود و در همین راستا بود که موفق شد، گذرگاه مرزی جوسیه در این منطقه را از تروریست‌ها پاکسازی کند و کنترل آن را در دست بگیرد و تا اطراف القصیر پیشروی کند.

این منبع ادامه داد: ارتش سوریه از شب گذشته به 4 هزار تروریستی که در القصیر حضور دارند، 48 ساعت مهلت داده تا بین تسلیم یا مرگ یک گزینه را انتخاب کنند.

منبع مذکور گفت: در راستای این نقشه کمیته‌های مردمی روستاهای القصیر نیز آماده دفاع از روستاهای خود در برابر حملات تروریست‌های مسلح شده‌اند و در این راستا اقدام به سنگربندی مناطق اطراف روستای خود کرده‌اند.

وی افزود: اطلاعات موثقی در دست است که برخی تروریست‌های خطرناک القصیر روز گذشته تماس‌هایی با برخی خانواده‌ها و شخصیت‌های لبنانی گرفته‌اند تا در صورت گرفتار آمدن در عملیات ارتش سوریه امکان فرار آنها به لبنان و تامین جانی آنها را فراهم کنند.

به گفته منابع نظامی سوری به دست گرفتن کنترل شهر القصیر زمینه را برای پاکسازی منطقه «ریف القصیر» از تروریست‌های مسلح هموار می‌کند که در نزدیکی منطقه «عرسال» در لبنان قرار دارد.

این منابع نظامی در ادامه گفتند: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه القصیر، ریف آن برای رساندن کمک‌های نظامی به گروهک‌های تروریستی و افراد مسلح در سوریه از منطقه عرسال لبنان پیش‌بینی می‌شود، این منطقه ظرف روزهای آینده شاهد درگیری‌های شدیدی باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها