کد خبر: ۸۵۸۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۱     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
یک پایگاه عرب زبان به دعوت رهبر اخوان المسلمین مصر به جهاد در فلسطین و اهمیت جایگاه آن نزد امت عربی و اسلامی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه القدس العربی در مطلبی با عنوان "دعوت رهبر اخوان المسلمین برای جهاد در فلسطین" آورده است: موضوع فلسطین از ادبیات انقلابهای بهار عربی که از دو سال قبل آغاز شده غایب است و به همین دلیل نامه ای که دیروز محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین خطاب به اعضای حزب اخوان و مسلمانان درباره جهاد برای آزادی قدس از دست اشغالگران اسرائیلی نوشت، برای بسیاری که از عمق ظلم علیه فلسطینی ها آگاه هستند ناگهانی بود.

این روزنامه نوشته است: این نامه بیانگر این است که بازگرداندن مقدسات و حقوق ملت فلسطین از طریق گفتگو و تلاشهای سازمان ملل میسر نخواهد شد؛ زیرا صهیونیستها جز زبان زور نمی شناسند.

القدس العربی می نویسد: امثال این دعوت اقدامی نادر در این روزها محسوب می شود و "جهاد" اقدامی مترادف با تروریسم جلوه داده شده است و این به خاطر تبلیغات رسانه های غربی که اسرائیلی ها بر آن سلطه دارند می باشد.

این روزنامه بیان کرد: اینکه همزمان با این دعوت رهبر اخوان المسلمین بورشورهایی در ایستگاههای مترو نیویورک پخش می شود که جهاد را مساوی خشونت می دانند ناگهانی نیست و رهبری این تحرکات را سازمانهای افراطی صهیونیستی برعهده دارند.

القدس العربی می افزاید: اهمیت دعوت بدیع از آنجا بیشتر می شود که از سوی یک مرجع سنی صادر می شود، زیرا اکثر دعوتهایی که تاکنون در این باره شده از سوی مراجع شیعی مانند سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله و آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران صادر شده است و مراجع سنی مانند الازهر و هیئت علمای عربستانی دعوتی در این باره نداشته اند.

این روزنامه می نویسد: دعوت به جهاد این روزها در سوریه برای تغییر نظام آن است و قبلا نیز در لیبی و افغانستان-هنگامی که تحت اشغال شوری سابق بود- و عراق صادر شده بود.

القدس العربی در این باره می افزاید: موضوع فلسطین و اشغال مقدسات و ظلم به مردم آن موضوع اساسی محسوب می شود. هتاکی اسرائیل به مقدسات چالشی واقعی برای امت عربی و اسلامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها