کد خبر: ۸۵۷۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
تنها چند روز پس از تاكيدات مكرر رهبر انقلاب درباره وحدت و همدلي مسئولان/

 ظاهرا پیگیری پروژه ناتمام گذاشتن دولت دهم از سوی احمد توكلي و برخی همفکرانش با وجود تصریحات رهبر معظم انقلاب، همچنان در صدر اولویت ها قرار دارد چنانکه وی روز گذشته اعلام كرد: "نمایندگان بجای سوال از رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کنند."

به گزارش رجانيوز، در حالي كه رهبر معظم انقلاب طي ماه هاي اخير و بويژه در سخنان خود در جمع مردم بجنورد، به وحدت ميان مسئولان، پرهيز از جنجال هاي رسانه اي و همدلي براي رفع مشكلات مردم تاكيد كردند، رييس سابق مركز پژوهش هاي مجلس در گفتگو با خبرگزاري مهر در اظهاراتي معنادار با بیان اینکه رئیس جمهور رفتار معقول در شرایط سئوال ندارد گفت: "نمایندگان باید به جای سئوال از رئیس جمهور تخلفات وی را بر اساس ماده 233 آیین نامه در کمیسیون ها بررسی کنند و با ارائه گزارش به صحن علنی این تخلفات با رای نمایندگان به قوه قضائیه ارسال شود."
 
اين اظهارات در حالي از سوي توكلي بيان مي شود كه تنها كمتر از 9 ماه تا پايان دولت دهم فرصت باقي است و مشخص نيست علت علاقه برخي سياسيون به ادامه رويكرد تنش‎زا و تقابلي با دولت و رييس جمهور در شرايط كنوني چيست؟
 
از سوي ديگر رهبر معظم انقلاب جداي از تاكيد وي‍ژه بر لزوم وحدت ميان مسئولان در نخستين روز سال جاري در حرم رضوي عليه السلام، در سفر اخير خود در جمع مردم بجنورد نيز فرمودند:
 
" از ناحيه‌ى مسئولين كشور هم، آنها اتحاد لازم را با هم داشته باشند؛ همدلى داشته باشند، برنامه‌ريزى داشته باشند، مسئوليت‌شناسى و مسئوليت‌پذيرى داشته باشند، تقصيرها را گردن هم نيندازند، حدود قانون اساسى را نسبت به خودشان حفظ كنند. قانون اساسى ما نقص ندارد، كمبود ندارد. نقش مجلس معلوم است، نقش دولت معلوم است، نقش رئيس جمهور معلوم است، نقش قوه‌ى قضائيه معلوم است؛ هركدام وظائفى دارند، بايد به وظائفشان عمل كنند؛ با هم همدلى كنند، با هم همراهى كنند، با هم همزبانى كنند. «پس زبان همدلى خود ديگر است / همدلى از همزبانى بهتر است"
 
گفتني است يكي از موضوعاتي كه همواره مورد استقبال ويژه رسانه هاي ضدانقلاب براي القاي بحران و شرايط ويژه در كشور و حتي تشديد تحريمها قرار مي گيرد، استفاده از جنجال هاي رسانه اي ميان مسئولان و بويژه دولت و مجلس است. هم چنين علاقه خاص ضد انقلاب براي ناتمام ماندن دولت دهم در اثر چالش با ساير قوا مساله اي نيست كه يك فرد سياسي از فهم آن عاجز باشد اما در عين حال تلاش همه جانبه برخي نمايندگان  و تعدادي از سياسيون جهت تكميل خواسته يا ناخواسته اين پروژه دشمن، معناي خاص خود را دارد.
 
گفتني است سايت الف متعلق به احمد توكلي چندي قبل نيز در اقدامي كاملا خلاف نظر صريح رهبر معظم انقلاب با  انتشار گفتگويي با مشاور اقتصادي ميرحسين موسوي، خواستار تشكيل "ستاد فراقوه اي براي مديريت اقتصاد كشور" شده بود.
 
اين سايت خبری با وجود تصریحات رهبر معظم انقلاب در لزوم تمرکز فعالیت اجرایی در دولت، تلاش کرده بود تا طرح سوخته  تشكيل "ستاد فراقوه اي براي مديريت اقتصاد كشور" را احیا کند، طرحي كه براي نخستين بار توسط  تعدادي از اعضاي اخراجي دولت احمدي نژاد و با محوريت افرادي مانند دانش جعفري،‌ پرويز كاظمي، فرهاد رهبر، نوذري، متكي،‌ پورمحمدي و ... طي نامه اي به رهبر انقلاب نوشته شد و در مقابل معظم له هيچ واكنش مثبتي نسبت به اين پيشنهاد نشان ندادند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها