کد خبر: ۸۵۷۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
رویترز اعلام کرد به‌رغم سیاست تحریم آمریکا علیه ایران پالایشگاه «اچ‌ام‌ای‌ال» هند با خرید ۲ میلیون بشکه نفت ایران از ابتدای سپتامبر به مشتری جدید نفت این کشور تبدیل شده است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، پالایشگاه «اچ‌ام‌ای‌ال» هند به مشتری جدید نفت ایران تبدیل شده است.

به گفته ۲ منبع آگاه، این پالایشگاه از ابتدای سپتامبر ۲ محموله نفت ایران را برای افزایش میزان تولید خود خریداری کرده است. میزان این ۲ محموله مجموعا برابر با ۲ میلیون بشکه بوده است.در ماه ژوئن، واشنگتن به هند مجوز معافیت از تحریم‌های ایران را به علت کاهش خرید نفت از این کشور اعطا کرد. این معافیت قرار است در ماه دسامبر تجدید شود اما افزایش واردات نفت هند از ایران می تواند به آمریکا بهانه ای دهد تا این معافیت را تمدید نکند. یک کارشناس سیاسی گفت: «اچ‌ام‌ای‌ال» با خرید این نفت، خطر قابل توجه‌ای را پذیرفته است.وی افزود: دولت آمریکا در ماه دسامبر بررسی خواهد کرد که آیا هند خریدهای نفتی خود از ایران را به طرز چشمگیری کاهش داده است یا نه و یک مشتری اضافی برای نفت تهران عصبانیت واشنگتن را در برخواهد داد.

بخشی از سهام «اچ‌ام‌ای‌ال» متعلق به تایکون میتال مالک «آرسلورمیتال» بزرگ‌ترین سازنده فولاد در جهان است. «آرسلورمیتال» ۳۵ درصد فولاد خود را در آمریکا و ۴۷ درصد آن را در اروپا تولید می‌کند. پالایشگاه دولتی هندوستان پترولیوم و میتال هر کدام ۴۹ درصد در «اچ‌ام‌ای‌ال» سهم دارند. سخنگوی میتال گفت که نمی‌تواند این خرید را تایید یا تکذیب کند اما به عنوان یک سهام‌دار کوچک، میتال در چنین تصمیمی سهیم نبوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها